ការជូនអំណោយឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមក គឺជារឿងទូទៅរវាងមនុស្សដែលស្គាល់គ្នាជិតដិត និងជាពិសេសរវាងមនុស្សដែលជាដៃគូអាជីវកម្មនឹងគ្នា ។ តែការជូនអំណោយនេះមិនអាចកើតមានឡើងដោយមិនមានការពិចារណាច្បាស់លាស់ទេ ។
ជាទូទៅអ្នកប្រហែលជាចាប់អ្នកដែលខ្លួនស្គាល់ចូលក្នុងក្រុមមនុស្សខុសៗគ្នា ។ ក្រុមខ្លះនឹងទទួលបានអំណោយថ្លៃៗ ខណៈដែលក្រុមខ្លះទៀតទទួលបានអំណោយដែលនៅសល់ ។ បើវាជាយុទ្ធសាស្ត្ររបស់អ្នក អ្នកកំពុងប្រព្រឹត្តខុសឆ្គងធំហើយ ។
តើអ្វីជាគោលដៅនៃការជូនអំណោយឲ្យគ្នា? មនុស្សជូនអំណោយឲ្យគ្នាទៅវិញទៅមកដើម្បីបង្ហាញពីអំណរគុណចំពោះទំនាក់ទំនងដែលបានសាងមក ។ បើអ្នកចង់ឲ្យអ្នកទទួលអំណោយចងចាំ និងដឹងពីទឹកចិត្តអ្នក អំណោយអ្នកត្រូវតែធ្វើឲ្យអ្នកទទួលរំជួលចិត្ត ។ ក្រៅពីការជ្រើសរើសអំណោយហើយ អ្នកត្រូវចៀសវាងកំហុសឆ្គងខាងក្រោមនេះទៀត៖
១. ឈប់ជូនអំណោយរាល់ថ្ងៃបុណ្យ៖
បើអ្នកមានទម្លាប់ឲ្យអំណោយទៅមនុស្សក្នុងកំឡុងពេលបុណ្យដូចជាចូលឆ្នាំខ្មែរ ឬចូលឆ្នាំចិន អ្នកអាចបន្តធ្វើដូច្នេះបាន តែវាមិនអាចផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ឲ្យអ្នកច្រើនទេព្រោះអ្នកទទួលតែងតែដឹងថាពួកគេនឹងទទួលបានអំណោយក្នុងកំឡុងពេលនេះ ។ បើអ្នកពិតជាចង់ឲ្យអំណោយអ្នកមានឥទ្ធិពលខ្លាំងនោះ អ្នកគួរតែជូននៅពេលដែលពួកគេមិនបានរំពឹងទុកវិញ ។
២. កុំជូនអំណោយទាក់ទងនឹងអាជីវកម្ម ឬក្រុមហ៊ុនអ្នក៖
ប្រាកដណាស់ អំណោយពីក្រុមហ៊ុន ឬអាជីវកម្មដែលមានផ្លាក Logo របស់អ្នកអាចនឹងល្អមើលសម្រាប់អ្នក តែវាអាចមានន័យផ្សេងសម្រាប់អ្នកទទួល ។ បើអ្នកចង់ឲ្យអ្នកទទួលចងចាំអ្នកនោះ អ្នកគួរតែជ្រើសរើសអំណោយដែលអ្នកទទួលស្រលាញ់ចូលចិត្ត ។
៣. ផ្ញើតែអំណោយដែលគ្មានសារ៖
បើអ្នកជាអ្នកយកអំណោយទៅជូមនអ្នកទទួលដោយផ្ទាល់ដៃនោះវាមិនមានបញ្ហាធំទេ តែបើអ្នកប្រើសេវា ឬពឹងផ្អែកឲ្យអ្នកដទៃដឹកជញ្ជូននោះ អ្នកគួរតែចំណាយពេលបន្តិចបន្តួចក្នុងការសរសេរសារដោយដៃមួយដើម្បីភ្ជាប់ទៅជាមួយអំណោយ ។
ការជូនអំណោយគ្នាទៅវិញទៅមកជាវិធីសាស្ត្រល្អក្នុងការពង្រឹងទំនាក់ទំនងរវាងមនុស្ស ។ តែអ្នកមិនចាំបាច់ចំណាយថវិកាច្រើន ដើម្បីទិញអំណោយដ៏អស្ចារ្យទេ ។ ផ្ទុយមកវិញអ្នកគួរគិតពីវិធីដែលធ្វើឲ្យអំណោយរបស់អ្នកបង្ហាញការយកចិត្តទុកដាក់របស់អ្នកទៅលើអ្នកទទួលទៅវិញ ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ