ហុងកុង ៖ បើទោះបីជាមានការរីកចម្រើនតិចតួចនៅទីក្រុងវ៉ាស៊ីនតោនកាលពីសប្តាហ៍មុនលើកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មបណ្តោះអាសន្នរវាងមហាអំណាចអាមេរិកនិងចិនក៏ពិតមែន តែពុំមានសញ្ញាណាមួយថា សង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មក្តៅគគុកចិន-អាមេរិកនឹងអាច ឈានកិច្ចឈប់បាញ់ឆាប់នោះ បានបង្ខំឱ្យអាជីវកម្មហុងកុងមួយចំនួនផ្លាស់ប្តូរទីតាំងប្រតិបត្តិការផ្នែកផលិតកម្មរបស់ពួកគេចេញពីទីក្រុងចិនដីគោកត្រឡប់ទៅទីក្រុងហុងកុងវិញដើម្បីចៀសវាងពន្ធគយធ្ងន់ធ្ងររបស់អាមេរិក ។
ក្នុងន័យនេះក្រុមហ៊ុនហុងកុងមួយចំនួនធំកំពុងចាប់ផ្តើមអភិវឌ្ឍយីហោផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេ ដោយប្រើស្លាក «ផលិតនៅហុងកុង» មិនមែន «ផលិតនៅចិន» ទៀតទេ ដើម្បីសម្របខ្លួនទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ពិភពលោក ដោយសារតែទំនិញរបស់ចិនជាច្រើនមុខកំពុងរងគ្រោះនឹងការយកពន្ធឡើងធ្ងន់ក ពីរដ្ឋបាលរបស់លោកប្រធានាធិបតីអាមេរិក ដូណាល់ត្រាំ ។ នេះបើយោងតាមការចុះផ្សាយរបស់ភ្នាក់ងារ South China Morning Post ចុះថ្ងៃទី១៧ ខែតុលាម្សិលមិញ ។
ប្រធានាធិបតីអាមេរិកដូណាល់ត្រាំបានប្រកាសដំឡើងពន្ធគយចំនួន៤លើកចាប់តាំងពីខែកក្កដាឆ្នាំមុនដែលជំរុញឱ្យក្រុមហ៊ុនចិនជាច្រើនផ្លាស់ប្តូរទីតាំងផលិតកម្មរបស់ខ្លួនទៅកាន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍នាពេលកន្លងមក ។ សម្រាប់ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនដើមកំណើតហុងកុងពេលនេះក៏កំពុងផ្លាស់ប្តូរទីតាំងផលិកម្មរបស់ខ្លូនចេញពីចិនដីគោកសំដៅទៅហុងកុងវិញ ។
ជាក់ស្តែងលោក Arthur Lee Kam-hung វិស្វករនិងជាពាណិជ្ជករមានដើមកំណើតនៅហុងកុងក៏មិនអាចគេចចេញពីជម្លោះរបស់ប្រទេសមហាអំណាចទាំងពីរដែលកំពុងប្រជែងគ្នា ដោយខ្លាចថាសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មដែលអូសបន្លាយរវាងសហរដ្ឋអាមេរិកនិងចិនអាចធ្វើឱ្យអន្តរាយដល់អនាគតឧស្សាហកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់ទីក្រុងហុងកុង ។
លោក Lee បានសំរេចចិត្តត្រលប់ទៅហុងកុងវិញដោយហេតុផលជាក់ស្តែងមួយចំនួន រួមទាំងកម្លាំងពលកម្មជំនាញនិងភស្ដុភារលំដាប់ពិភពលោករបស់ទីក្រុងហុងកុង។ ហើយតាមរយៈការបង្កើតសមត្ថភាពផលិតនៅទីក្រុងហុងកុង ម្ចាស់អាជីវកម្មជឿជាក់ថាប្រាកដជាអាចជួយពួកគេចៀសវាងបាន ឬជៀសផុតពីពន្ធគយរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកដែលនឹងអនុវត្តចំពោះផលិតកម្មរបស់ពួកគេដែលផលិតលើឈ្មោះថា ផលិតផលផលិតនៅចិនដីគោក ។
ក្រុមហ៊ុនរបស់លោក Lee គ្រោងនឹងផ្លាស់ប្តូរការផលិតផលិតផលដែលមានកម្រិតខ្ពស់ដែលត្រូវបានប្រើនៅក្នុងស្ថានីយ៍មូលដ្ឋាន 5G និងយានយន្តស្វយ័តទៅ Tsuen Wan ក្នុងស្រុក New Territories នៃទីក្រុងពាក់កណ្តាលស្វយ័ត។
លោក Lee ដែលជានាយកប្រតិបត្តិរបស់ Hong Kong X’tals បាននិយាយថា «ក្រុមហ៊ុនរបស់យើងធ្វើអាជីវកម្មផ្នែកបច្ចេកវិទ្យានិងមិនធ្វើនយោបាយទេ។ យើងមិនចង់ជ្រើសរើសទីផ្សារមួយនៅលើទីផ្សារមួយផ្សេងទៀតទេ។ លោកបានបន្តថា «ដូច្នេះការបង្កើតរោងចក្រមួយនៅហុងកុង យើងសង្ឃឹមថានឹងបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ថាយើងមានអព្យាក្រឹតភាពនយោបាយ» ។
អាជីវកម្មបែបប្រពៃណីរបស់ក្រុមហ៊ុនដែលផលិតគ្រីស្តាល់រ៉ែថ្មខៀវនិងត្រូវបានប្រើក្នុងគ្រឿងអេឡិចត្រូនិចនិងគ្រឿងម៉ាស៊ីនពាក់ព័ន្ធ នឹងបន្តនៅរោងចក្រមួយនៅហ៊ូចូវ (Huizhou) ភាគអាគ្នេយ៍នៃប្រទេសចិន ។ ប៉ុន្តែតាមរយៈការបង្កើតមូលដ្ឋានផលិតកម្មពីរនៅហុងកុងផងនិងចិនផងនោះ លោក Lee បាននិយាយថា លោកកំពុងបញ្ចុះថ្លៃដើមនៃកម្លាំងពលកម្មដោយស្វ័យប្រវត្តិកម្មនិងបង្កើនបរិមាណផលិតកម្ម ខណៈត្រូវរក្សាឲ្យបាននូវគុណភាពផលិតផល។
លោក Lee ក៏បានចង្អុលបង្ហាញពីទំនុកចិត្តដែលលោកមានចំពោះភាពស្មោះត្រង់នៃទេពកោសល្យស្រាវជ្រាវនិងរចនានៅហុងកុង បន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុនរបស់លោកបានខាតបង់ប្រាក់ដល់ទៅ ១៧ លានដុល្លារហុងកុង (២លានដុល្លារអាមេរិក) ពីចោរកម្មបញ្ញានៅឯរោងចក្រផលិតនៅចិនរបស់លោក ។
ការនាំចេញរបស់ហុងកុងបានកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងរយៈពេលពីរទសវត្សចុងក្រោយនេះដោយសារកំណើនសេដ្ឋកិច្ចយ៉ាងឆាប់រហ័សរបស់ប្រទេសចិននិងការរឹតបន្តឹងទំនាក់ទំនងរបស់ទីក្រុងហុងកុងជាមួយចិនដីគោក។ ការនាំចេញភាគច្រើននៃទីក្រុងហុងកុងគឺការនាំចេញឡើងវិញ – ទំនិញដែលក្រុមហ៊ុនចិនដីគោកលក់ទៅឱ្យសាខាហុងកុងក្នុងតម្លៃថ្លៃ ដែលបន្ទាប់មកត្រូវបានដឹកជញ្ជូនទៅបរទេសក្នុងតម្លៃខ្ពស់។ យុទ្ធសាស្ត្រនេះអនុញ្ញាតឱ្យកត់ត្រាប្រាក់ចំណេញនៅក្នុងទីក្រុងក្នុងអត្រា ១៦.៥ភាគរយនៃអត្រាពន្ធសាជីវកម្ម ។
ក្នុងនោះផងដែរ១៩ភាគរយនៃការនាំចេញរបស់ហុងកុងទៅសហរដ្ឋអាមេរិកមានផលិតផលទូរគមនាគមន៍ ខណៈគ្រឿងអលង្ការមាសប្រាក់រួមចំណែក១៨ភាគរយ។ គ្រឿងអេឡិចត្រូនិកនិងគ្រឿងអគ្គិសនីមាន១៧ភាគរយនិងសម្លៀកបំពាក់១២ភាគរយ។ លោក Alicia Garcia-Herrero ប្រធានសេដ្ឋវិទូនៅអាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកនៅ Natixis បាននិយាយថា «ហុងកុងហាក់ដូចជានិទាឃរដូវសម្រាប់ការនាំចេញរបស់ចិនដីគោកទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិក។ តួនាទីរបស់ស្ថាប័ននេះ (ហុងកុង) បានបម្រើដល់អ្នកពាក់ព័ន្ធផ្សេងៗគ្នារហូតមកទល់ពេលនេះ ប៉ុន្តែបញ្ហានេះអាចផ្លាស់ប្តូរដោយសារតែការកើនឡើងនូវហានិភ័យនៃសង្គ្រាមត្រជាក់នៅពេលនេះរវាងសហរដ្ឋអាមេរិកនិងចិន» ។
ទិន្នន័យចុងក្រោយពីនាយកដ្ឋានជំរឿននិងស្ថិតិហុងកុងបានបង្ហាញថាចំនួនប្រជាជនហុងកុងដែលបានធ្វើការនៅចិនដីគោកភាគច្រើនដោយសារហេតុផលការងារបានកើនឡើងទ្វេដងពី១២២.៣០០ ក្នុងឆ្នាំ១៩៩៥ ដល់កម្រិតខ្ពស់បំផុត២៤៤,០០០ ក្នុងឆ្នាំ២០០៤ មុនពេលថយចុះមក១៧៥.១០០ ក្នុងឆ្នាំ២០១០ ។
យោងតាមលោក Louis Chan ជំនួយការសេដ្ឋវិទូនៅក្រុមប្រឹក្សាអភិវឌ្ឍពាណិជ្ជកម្មហុងកុងបានឱ្យដឹងថាពន្ធគយរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកទៅលើទំនិញចិនអាចប៉ះពាល់ដល់៩៨ ភាគរយនៃការនាំចេញឡើងវិញពីប្រទេសចិនទៅហុងកុងនៅឆ្នាំ២០១៨ ។
លោក Chan បានមានប្រសាសន៍ថា «ដូច្នេះនេះមានន័យថាក្រុមហ៊ុនហុងកុងជាច្រើនកំពុងចាប់ផ្តើមអភិវឌ្ឍយីហោផ្ទាល់ខ្លួនហើយប្រើប្រាស់យីហោ ផលិតនៅក្នុងហុងកុង ក្រោមខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ពិភពលោកដែលកំពុងផ្លាស់ប្តូរ»។ តាមផែនការបម្រុងពួកគេអាចពិចារណាលក់ការបញ្ជាទិញដែលមានទំហំតូចជាងមុនដើម្បីមើលថាតើផលិតផលទាំងនេះទទួលបានលទ្ធផលល្អឬអត់ ៕ (កែសម្រួលដោយ ៖ បុប្ផា)
ចែករំលែកព័តមាននេះ