គួរ​តែ​ដឹង! របប​អាហារ​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​អ្នក​​មាន​អាយុ​កាន់តែ​វែង


អាហារ​ដែល​មនុស្ស​យើង​ញ៉ាំ​រាល់ថ្ងៃ​អាច​មាន​ឥទ្ធិពល​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ចំពោះ​ជីវិត​រស់នៅ ប៉ុន្តែ​តើ​របប​អាហារ​បែប​ណា​ទៅ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ចាត់​ទុក​ថា​ល្អ​បំផុត? ជីវិត​រស់នៅ​ដែល​យូរអង្វែង​អាច​ទទួល​បាន​តាម​រយៈ​របប​អាហារ​ដែល​មាន​តុល្យភាព និង​ផ្តល់​សុខភាព​។ យ៉ាងណាមិញ NHS បាន​ណែនាំ​ថា ការ​ញ៉ាំ​បន្លែ និង​ផ្លែ​ឈើ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់ ៥​ពេល​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ អាហារ​មាន​ជាតិ​សរសៃ​ខ្ពស់​ដូច​ជា បាយ និង​ដំឡូង ការ​ញ៉ាំ​អាហារ​ធ្វើ​ពី​ទឹកដោះគោ​ខ្លះ ប្រូតេអ៊ីន​ខ្លះ និង​ការ​ជ្រើសរើស​ខ្លាញ់ ឬ​ប្រេង​ប្រភេទ Unsaturated គឺជា​ជម្រើស​ដ៏​ល្អ​។

ខណៈ​ពេល​ដែល​ទាំងនេះ​គ្រាន់តែ​ជា​ក្បូន​ទូទៅ តែ​របប​អាហារ​ពិសេស​ដែល​ត្រូវ​បាន​គេ​អះអាង​ថា​ជួយ​ឲ្យ​អាយុ​វែង​គឺ​ផ្សេង​ទៅ​វិញ​ទេ​។ ការ​សិក្សា​មួយ​ដែល​ធ្វើ​ឡើង​កាលពី​ឆ្នាំ ២០១៦ បាន​រក​ឃើញ​ថា របប​អាហារ​ប្រភេទ​អាហារ​បួស​អាច​រក្សា​បាន​នូវ​និរន្ត​ន៍ភា​ពនៃ​ការ​ថយ​ចុះ​អត្រា​នៃ​ការ​ស្លាប់​បាន​នៅ​ពេល​ប្រៀបធៀប​នឹង​របប​អាហារ​ផ្សេង​ដែល​មាន​ជាតិ​សាច់​។

ការ​សិក្សា​មួយ​ដែល​ចុះ​ផ្សាយ​ក្នុង JAMA Internal Medicine Journal និង​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​អ្នក​វិទ្យាសាស្ត្រ​មក​ពី Massachusetts General Hospital ដែល​ធ្វើការ​រយៈពេល ៣០​ឆ្នាំ​នោះ​បាន​រក​ឃើញ​ថា រាល់​ការ​បង្កើន​កាឡូរី ៣​ភាគរយ​ពី​ប្រូតេអ៊ីន​រុក្ខជាតិ អាច​បន្ថយ​ការ​ស្លាប់​បាន ១០​ភាគរយ​។

ជាមួយ​គ្នា​នេះ​ដែរ វា​ក៏​បន្ថយ​អត្រា​នៃ​ការ​ស្លាប់​ដោយសារ​តែ​ជំងឺ​បេះដូង​បាន ១២​ភាគរយ​ដែរ​។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ការ​ញ៉ាំ​ប្រូតេអ៊ីន​ច្រើន​ជាង ១០​ភាគរយ​ត្រូវ​បាន​គេ​រក​ឃើញ​ថា អាច​បង្កើន​ការ​ប្រឈម​នឹង​ការ​ស្លាប់​ដោយសារ​មូលហេតុ​ទាំងអស់​រហូត​ដល់ ២​ភាគរយ​។ ខណៈ​ពេល​ដែល​ការ​ប្រឈម​នឹង​ការ​ស្លាប់​ដោយសារ​តែ​ជំងឺ​បេះដូង​កើនឡើង ៨​ភាគរយ​។

សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ប្តូរ​មក​ញ៉ាំ​ស៊ុត​ជំនួស​ការ​ញ៉ាំ​ប្រូតេអ៊ីន​រុក្ខជាតិ ត្រូវ​បាន​គេ​រក​ឃើញ​ថា បន្ថយ​ការ​ប្រឈម​នឹង​ការ​ស្លាប់​បាន ១៩​ភាគរយ ហើយ​ការ​លុប​បំបាត់​ការ​ញ៉ាំ​សាច់​ក្រហម​មិន​កៃ​ឆ្នៃ​ក៏​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​ស្លាប់​ថយ​ចុះ​បាន ១២​ភាគរយ​ដែរ​។ ការ​ប្រឈម​នឹង​ការ​ស្លាប់​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​កត់ត្រា​ថា​ជា​ការ​វិវត្តន៍​របស់​អ្នកចូលរួម​សិក្សា​ដែល​រស់នៅ​មិន​ផ្តល់​សុខភាព​ដូច​ជា ញ៉ាំ​គ្រឿង​ស្រវឹង​ច្រើន​ៗ ជក់បារី ឬ​កំពុង​តែ​ធាត់​ជ្រុល​។

សរុប​មក ការ​រក​ឃើញ​នៃ​ការ​ស្រាវជ្រាវ​មួយ​នេះ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា មនុស្ស​យើង​គួរតែ​ពិចារណា​ទៅ​លើ​ការ​ញ៉ាំ​ប្រូតេអ៊ីន​រុក្ខជាតិ​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​ជាង​ប្រូតេអ៊ីន​សត្វ ហើយ​បើសិនជា​ត្រូវ​ជ្រើសរើស​ប្រភព​នៃ​ប្រូតេអ៊ីន​សត្វ សាច់​មាន់ និង​ត្រី​ប្រហែលជា​ជម្រើស​ដ៏​ល្អ​ជាងគេ​ហើយ (ប្រភពពី៖ Health.com.kh) ​៕ (​កែសម្រួល​ដោយ ៖ បុប្ផា​)

Facebook Google Twitter Email

សុខភាព

អត្រាប្តូរប្រាក់

អត្រាប្តូរប្រាក់ផ្សេងទៀត

Live

Sponsored News

ការស្ទង់មតិគេហទំព័រថ្មី




សូម​អរគុណ