ក្នុងនាមជាសហគ្រិនមួយរូបអ្នកត្រូវការកម្លាំងភាពអត់ធ្មត់ និងការប្តេជ្ញាចង់ឈានមុខគេ ។ ប៉ុន្តែចំណុចទាំងនេះមិនអាចកើតមានបានឡើយ ប្រសិនបើអ្នកមិនមានផ្នត់គំនិតល្អព្រោះវាងាយនឹងធ្វើឲ្យអ្នកហត់នឿយនឹងអ្វីដែលអ្នកកំពុងតែធ្វើ ឬបោះបង់ក្តីសុបិនចោល ។
អ្នកស្រី Barbara Fredrickson ដែលជាអ្នកស្រាវជ្រាវមួយរូបមកពីសាកលវិទ្យាល័យ University of Michigan បានឲ្យដឹងថា អារម្មណ៍វិជ្ជមានរបស់មនុស្សអាចបង្កើនប្រសិទ្ធិភាពការងារ និងភាពច្នៃប្រឌិតបាន ។ ជាមួយគ្នានេះផងដែរលោក Shay Barman ដែលជានាយកប្រតិបត្តិ និងស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុន Digital Resource បានចែករំលែកគន្លឹះខាងក្រោម នេះ ដែលអ្នកអាចអនុវត្តបានដើម្បីមានផ្នត់គំនិតល្អ ៖
១. គោលការណ៍ទាំងបី
លោក Berman បានប្រាប់មកថា ទាំងក្នុងការដឹកនាំ និងក្នុងជីវិតលោកតែងតែគោរពតាមគោលការណ៍ទាំងបីសំខាន់ៗរបស់លោក ។ គោលការណ៍ទីមួយ គឺ លោកតែងតែបង្ហាញអំណរគុណដោយស្មោះត្រង់ទៅមនុស្សដែលបានជួយលោក ។ ទីពីរ គឺលោកតែងតែព្យាយាមជៀសវាងការវាយតម្លៃលើអ្នកដទៃ ។ ផ្ទុយមកវិញលោកព្យាយាមស្វែងយល់វិញ ។ និងចុងក្រោយគេ គឺចងចាំថា មិនមានអ្វីដែលត្រូវទាំងស្រុង ឬខុសទាំងស្រុងទេ ។ ដូច្នេះប្រសិនបើបុគ្គលិកមានកំហុសឆ្គងកុំផ្តោតស្មារតីលើការស្តីបន្ទោសតែគិតពីដំណោះស្រាយវិញ ។
២. ដើរតួជាអ្នកឆ្លៀតឱកាស
ការគិតថា ខ្លួនជាជនរងគ្រោះ គឺជាគំនិតដែលមិនល្អជាងគេសម្រាប់សហគ្រិន ។ ដោយហេតុដូចនេះប្រសិនបើអ្នកជួបនឹងឧបសគ្គ ឬបញ្ហាណាមួយមើលទៅវាជាឱកាសក្នុងការរៀនសូត្រវិញ ។ បើអ្នកបានប្រព្រឹត្តកំហុសឆ្គងណាមួយអ្នកគួរតែទទួលយកកំហុស និងដើរទៅមុខទៀត ដោយជៀសវាងការប្រព្រឹត្តកំហុសឆ្គងដដែល ។
៣. ឈប់ដើរឈ្លោះគ្នាជាមួយអ្នកដទៃ
ត្រូវចងចាំថា ទស្សនៈមនុស្ស គឺពិតជាសំខាន់ណាស់ ។ ប្រសិនបើអ្នកបង្កើតបរិស្ថានមួយដែលអវិជ្ជមាន និងពោរពេញដោយជម្លោះនោះអ្នកដែលធ្វើការជាមួយអ្នកមិនអាចផ្តោតស្មារតីលើការងារបានឡើយ ។
អ្នកគួរតែយល់ដឹងពីអារម្មណ៍របស់អ្នក និងកត្តាដែលឆាប់ធ្វើឲ្យអ្នកខឹង ។ ពេលដែលអ្នកប្រទះឃើញថា ខ្លួនកំពុងតែចាប់ផ្តើមស្ត្រេស ឬខឹងខ្លាំង អ្នកត្រូវរំលឹកឡើងវិញពីមូលហេតុដែលអ្នកត្រូវស្ងប់អារម្មណ៍ ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ