ខេត្តបាត់ដំបង ៖ មនុស្សជាច្រើននៅតែជ្រួញចិញ្ចើមឆ្ងល់គ្រប់ៗគ្នាថា តើហេតុអ្វីបានជារថយន្តដដែលៗ មានកំហុសដដែលៗ (គ្មានឯកសារ និងកែច្នៃខុសបច្ចេកទេស) នៅតែអាចធ្វើចរាចរណ៍បាននៅលើដងផ្លូវជាតិនានាយ៉ាងព្រោងព្រាតរាល់ថ្ងៃ បើមន្ត្រីជំនាញចុះអនុវត្តច្បាប់រឹតបន្ដឹងស្ទើរគ្រប់តាមដងផ្លូវច្រើនស្អេកស្កះម្លឹងៗ? ប៉ុន្តែចម្ងល់នេះ ទំនងគ្មានចម្លើយពីមន្ត្រីអនុវត្តច្បាប់នៅអង្គភាពណាមួយឱ្យប្រាកដទេ ។ ផ្ទុយទៅវិញ បែបមានតែរបាយការណ៍ភូតកុហក់ដាក់ជូនថ្នាក់លើតែប៉ុណ្ណោះ ។
គេមិនឃើញមានរបាយការណ៍ប្រចាំថ្ងៃរបស់មន្ត្រីជំនាញ ដែលចុះអនុវត្តច្បាប់ចរាចរណ៍នៅលើកណាមួយដែលបង្ហាញពីការថមថយនូវរថយន្ត ដែលមានកំហុសនោះទេ ។ ពោលគឺរថយន្តដែលមានកំហុសបច្ចេក ទេស រថយន្តដែលគ្មានឯកសារ ឬអ្នកបើកបរគ្មានប័ណ្ណ នៅតែអាចធ្វើចរាចរណ៍ ដោយសេរីលើដងផ្លូវបានយ៉ាងស្រូលដដែល បើទោះជាធ្លាប់ត្រូវបានធ្វើការផាកពិន័យច្រើនលើកច្រើនសារក្ដី ។
បើពិនិត្យលើរបាយការណ៍ប្រចាំថ្ងៃរបស់កម្លាំងសមត្ថកិច្ចចម្រុះ ដែលដឹកនាំដោយមន្ត្រីនៃមន្ទីរសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនខេត្ត គេអាចកត់សម្គាល់បានថា រថយន្តដែលមានកំហុស«គ្មានឯកសារគ្រប់គ្រាន់ និងរថ យន្តកែច្នៃខុសបច្ចេកទេស» ស្ទើរជិតពាក់កណ្ដាលនៃចំនួនរថយន្តដែលត្រូវបានត្រួតពិនិត្យប្រចាំថ្ងៃ ។
មិនតែប៉ុណ្ណោះ រថយន្តដែលមានកំហុសទាំងនោះ ត្រូវគេពិនិត្យឃើញថា នៅតែអាចធ្វើចរាចរណ៍បានយ៉ាងរលូនលើដងផ្លូវសាធារណៈទៀតផង ។ ដូច្នេះបានន័យថា ម្ចាស់រថយន្ត និងមន្ត្រីអនុវត្តច្បាប់លើដងផ្លូវអាចត្រូវដងត្រូវផ្លែគ្នា ទើបរថយន្តទាំងនោះអាចធ្វើចរាចរណ៍ដឹកទំនិញឆ្លងកាត់ទីតាំងត្រូវពិនិត្យរបស់មន្ត្រីជំនាញបានរាល់ថ្ងៃបែបនេះ ។
ជាក់ស្ដែង នៅក្នុងរបាយការណ៍ត្រួតពិនិត្យប្រចាំថ្ងៃរបស់កម្លាំងចម្រុះនេះ ដែលបានបោះទីតាំងត្រួតពិនិត្យនៅលើផ្លូវជាតិលេខ៥ ត្រង់ចំណុចភូមិដំបូកខ្ពស់ ឃុំអន្លង់វិល ស្រុកសង្កែ កាលពីថ្ងៃទី១៣ កញ្ញា មន្ត្រីជំនាញបានត្រួតពិនិត្យលើយានយន្តគ្រប់ប្រភេទ សរុបប្រមាណជាង១៣០គ្រឿង គឺបានរកឃើញរថយន្តប្រមាណជាង៦០គ្រឿងមាន«កំហុស»។ បានន័យថា ជិតពាក់កណ្ដាលនៃរថយន្តដែលបានត្រូវពិនិត្យ ត្រូវគេរកឃើញមានកំហុស និងត្រូវបានមន្ត្រីជំនាញធ្វើការផាកពិន័យ។
មិនឃើញមានអ្វីប្រែប្រូលទេ បើពិនិត្យលើរបាយការណ៍ចុះអនុវត្តច្បាប់ចរាចរណ៍ត្រួតពិនិត្យលើយានយន្ត តាមដងផ្លូវប្រចាំថ្ងៃរបស់គណៈកម្មការចម្រុះ ដែលដឹកនាំដោយមន្ត្រីនៃមន្ទីរសាធារណៈខេត្តនេះ ។ មន្ត្រីចរាចរណ៍ធ្លាប់បានប្រាប់កោះសន្តិភាពថា សព្វថ្ងៃយានយន្តដែលមន្ត្រីជំនាញរកឃើញមានកំហុសភាគច្រើន គឺ«គ្មានឯកសារបញ្ជាក់គ្រប់គ្រាន់» ដូចជាប្រើប្រាស់សន្លឹកឈៀក និងលិខិតធ្វើអាជីវកម្ម ហូសសុពលភាព។ ប៉ុន្តែចំពោះអ្នកបើកបរគ្មានប័ណ្ណ ឬ រថយន្តកែច្នៃខុសបច្ចេកទេសហាក់ មានការគោរពច្បាប់ច្រើន ។ បានន័យថា កំហុសអ្នកបើកបរ និងកំហុសបច្ចេកទេសនៃរថយន្តមានតិចតួច តែកំហុសឯកសារនានា ពាក់ព័ន្ធនឹងយានយន្តនៅមានច្រើន ។
រថយន្តដែលមានកំហុស ហើយនៅតែអាចធ្វើចរាចរណ៍លើដងផ្លូវនានា បានយ៉ាងរលូនទាំងនេះហើយ ដែលនាំឲ្យមហាជនងឿងឆ្ងល់ និងរិះគន់ចំពោះក្រុមអ្នកអនុវត្តច្បាប់លើផ្លូវសាធារណៈថា «អាចត្រូវដងត្រូវផ្លែគ្នា»។ មតិខ្លះបានលើកឡើងថា ប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាល ក្រសួងមហាផ្ទៃ និងអគ្គស្នងការនគរបាលជាតិ បានដាក់ចេញនូវផែនការរឹតបន្ដឹងច្បាប់ចរាចរណ៍នេះ យ៉ាងតឹងរឹងណាស់ នាប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ហើយបានក្រើនរំលឹកនាពេលថ្មីៗនេះបន្ថែមទៀតដល់មន្ត្រីជំនាញឲ្យអនុវត្តច្បាប់នេះ ។
ប៉ុន្តែក្រុមមន្ត្រីអនុវត្តច្បាប់នេះ ត្រូវបានគេពិនិត្យឃើញបោះទីតាំងត្រួតពិនិត្យស្ទើរគ្រប់ទិសទី នៅលើផ្លូវជាតិនានា តែរបាយការណ៍ប្រចាំថ្ងៃនៅតែមានរថយន្តល្មើសច្បាប់ស្ទើរពាក់កណ្ដាលនៃចំនួនរថយន្តដែលបានត្រួតពិនិត្យប្រចាំថ្ងៃ នៅតែប្រព្រឹត្តខុស ហើយថែមទាំងអាចធ្វើចរាចរណ៍លើដងផ្លូវបានដោយសេរីទៀត ? តើហេតុអ្វី ?
បើនិយាយពីរថយន្តពាក់ស្លាកលេខចង្កូតស្ដាំ ស្លាកលេខខេមរភូមិន្ទ និងស្លាកលេខនគរបាលជាតិវិញ គឺកំពុងធ្វើចរាចរណ៍ព្រោងព្រាតពេញខេត្ត ដែលគេសង្ស័យថា អាចជាងពាក់កណ្ដាលនៃរថយន្តទាំងនេះ ពាក់ស្លាកលេខក្លែងបន្លំ ។ ប៉ុន្តែគេមិនដែលឃើញមន្ត្រីជំនាញកាក់ត្រួតពិនិត្យទេ ។ សូម្បីតែមន្ត្រីជំនាញខ្លះក៏ជិះរថយន្តមិនស្របច្បាប់បែបនេះដែរ។ ដូច្នេះ តើពេលណា ទើបការអនុវត្តច្បាប់របស់មន្ត្រីជំនាញ មានប្រសិទ្ធភាព និងមានតម្លាភាព..? (សម្រួលដោយ៖ ស្រីណា)
ចែករំលែកព័តមាននេះ