រាជធានីភ្នំពេញ៖ ដើម្បីពង្រឹងភាពប្រកួតប្រជែងនិងជំរុញឲ្យរក្សាបានកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិនៅគ្រាបន្ទាប់ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានដាក់ចេញនូវ«យុទ្ធសាស្ត្រសមាហរណកម្មពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាថ្មីដែលមានរយៈពេល៥ចាប់ពីឆ្នា២០១៩ដល់២០២៣។ យុទ្ធសាស្ត្រថ្មីនេះក៏ត្រូវបានថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងមានសុទិដ្ឋិនិយមថាវាអាចចូលរួមធ្វើឱ្យសម្រេចបាននូវចក្ខុវិស័យរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ខណៈការអនុវត្តក្នុងរយៈពេលកន្លងមកទទួលបានវាយតម្លៃធ្វើបានជោគជ័យ។
លោក ប៉ានសូរស័ក្ត រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មមានប្រសាសន៍ក្នុងសិក្ខាសាលាផ្សព្វផ្សាយ និងដាក់ឱ្យដំណើការជាផ្លូវការ នូវយុទ្ធសាស្ត្រសមាហរណកម្មពាណិជ្ជកម្ម ឆ្នាំ០១៩-២០២៣(CTIS )កាលពីថ្ងៃទី២១សីហានៅសណ្ឋាគារហ៊ីម៉ារ៉ារីថា យុទ្ធសាស្ត្រ CTIS ឆ្នាំ២០១៩ មិនមែនជាឯកសារផ្ដាច់មុខរបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មទេ ប៉ុន្តែគឺសម្រាប់អន្តរក្រសួង ដោយសារតែពាណិជ្ជកម្ម គឺជាបញ្ហាអន្តរវិស័យ ដែលទាមទារឱ្យតួអង្គពាក់ព័ន្ធ ចូលរួមសហការអនុវត្តន៍ទាំងអស់គ្នា ទើបអាចសម្រេចនូវគោលដៅនៃយុទ្ធសាស្ត្រនេះបាន។
លោករដ្ឋមន្ត្រីសង្កត់ធ្ងន់ថា «ខ្ញុំសង្ឃឹមយ៉ាងមុតមាំថា យុទ្ធសាស្ត្រនេះនឹងផ្ដល់ជូនសកម្មភាពជាគោលនយោបាយច្បាស់លាស់ សម្រាប់តួអង្គពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ចូលរួមអនុវត្ត ហើយក៏សូមអំពាវនាវឱ្យសហការជិតស្និត ជាមួយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ដើម្បីធានាការធ្វើពិពិធកម្មកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការបង្កើនឧត្តមភាពជូនប្រជាពលរដ្ឋ សំដៅសម្រេចឱ្យបាននូវចក្ខុវិស័យរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល និងគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍របស់កម្ពុជាប្រកបដោយចីរភាព»។
លោក ស៊ាង ថៃ មន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម មានប្រសាសន៍ថា កម្មវិធីឬយុទ្ធសាស្ត្រសមាហរណកម្មពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា ២០១៩-២០២៣ ដែលក្រសួងទើបប្រកាសជាផ្លូវការនេះ កន្លងមកក្រសួងបានអនុវត្តហើយទទួលបានការវាយតម្លៃថាអនុវត្តបានជោគជ័យ និងតម្រូវឱ្យក្រសួងបន្តអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្រថ្មីនេះបន្តទៀតដើម្បីចូលរួមដល់ការជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចប្រទេស។
បើតាមមន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យ «សេដ្ឋកិច្ចនៃប្រទេសមួយវាមិនស្ថិតនៅលើបញ្ហាមួយដែលអាចវាយតម្លៃឆ្លើយតបទៅបានទេ វាមានការប្រទាក់ក្រឡាគ្នាទៅវិញទៅមក។ កំណើនសេដ្ឋកិច្ចវាអាចកើនឡើងបានវាត្រូវគ្រប់វិស័យ។និយាយថាបើមានយុទ្ធសាស្ត្រថ្មីនេះថាសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាអាចកើនឡើង១%ឬលើសពីនេះ យើងអត់បានធ្វើការវាយតម្លៃនោះទេ។ប៉ុន្តែយុទ្ធសាស្ត្រថ្មីនេះយើងធ្វើឬរៀបចំវាឡើងក្នុងផ្លូវមួយដែលត្រឹមត្រូវ ចូលរួមចំណែកធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចជាតិមានកំណើន»។ លោកបានបន្តថា «បើយើងធ្វើនៅក្នុងផ្នែកមួយនៃវិស័យបានល្អវានឹងជះឥទ្ធិពលទៅដល់ផ្នែកផ្សេងហើយបើវិស័យមួយដែលទទួលរង អនុវត្តធ្វើបានល្អថែមទៀត។ជារួមវានឹងជួយកម្ពុជារក្សាបានកំណើនសេដ្ឋកិច្ច៧%ប្រចាំឆ្នាំ»។ បើតាមក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម យុទ្ធសាស្ត្រថ្មីនេះ ត្រូវបានរៀបចំ និងចែកចេញជា១២ ជំពូក ដែលសុទ្ធសឹងតែជាចំណុចសំខាន់ៗ និងឆ្លុះបញ្ចាំងពីតម្រូវការជាក់ស្ដែងសម្រាប់កម្ពុជា នៅក្នុងបរិបទបច្ចុប្បន្ន មានដូចជា៖១-) គោលនយោបាយពាណិជ្ជកម្ម និងកិច្ចចរចាក្នុងតំបន់,២-) ពាណិជ្ជកម្ម ការចាកចេញពីប្រទេស LDC និងគុណភាពនៃកំណើន,៣-)ជំនាញ ការអប់រំ និងការបណ្តុះបណ្តាលសម្រាប់កំណើន,៤-)កិច្ចសម្រួលពាណិជ្ជកម្ម,៥-)ភ័ស្តុភារពាណិជ្ជកម្ម,៦-)ការប្រកួតប្រជែង បរិយាកាសធុរកិច្ច ហិរញ្ញវត្ថុពាណិជ្ជកម្ម និងកម្មសិទិ្ធបញ្ញា,៧-) ស្តង់ដារ និងរចនាសម្ព័ន្ធគុណភាព,៨-)ខ្សែច្រវ៉ាក់តម្លៃនៃកសិឧស្សាហកម្ម សម្រាប់នាំចេញ,៩-ឧស្សាហកម្មធុនស្រាល សម្រាប់ការធ្វើពិពិធកម្មនាំចេញ,១០-) ពាណិជ្ជកម្មសេវាកម្ម,១១-ពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកនិង១២-)សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល និងឧស្សាហកម្ម ៤.០។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មគូសបញ្ជាក់ថា« យុទ្ធសាស្ត្រ CTIS ឆ្នាំ២០១៩ គឺជាឯកសារជំនាន់ទី៤ ដែលបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពដោយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ហើយត្រូវបានដាក់សម្ពោធឱ្យប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការ ដោយសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃកម្ពុជា នៅក្នុងកិច្ចប្រជុំត្រួតពិនិត្យឡើងវិញជាសកលនូវជំនួយសម្រាប់ពាណិជ្ជកម្ម (Aid-for-Trade) នៅក្នុងទីក្រុងហ្សឺណែវ ប្រទេសស្វីស កាលពីថ្ងៃទី០៣ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៩ កន្លងទៅ»៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ