ក្រុងបាងកក-ថៃ ៖ សម្រាប់ព័ត៌មានពីការបើកសេវាកម្មផ្លូវដែករបស់ថៃ ចាប់ពីព្រំដែនខ្លងលឹក ក្នុងខេត្តស្រះកែវ ឆ្ពោះទៅកាន់ទីក្រុងបាងកក អាចជាព័ត៌មានល្អមួយ សម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋកម្ពុជា ដែលតែងធ្វើដំណើរទៅកាន់ទីក្រុងបាងកក សម្រាប់ការងារជំនួញ និងការព្យាបាលជំងឺ ឬធ្វើទេសចរណ៍ គឺការធ្វើដំណើរតាមរថភ្លើងនឹងធានាសុវត្ថិភាព ហើយការចំណាយក៏អាចថោកជាងការធ្វើដំណើរតាមយន្តហោះ ឬជិះរថយន្តតាក់ស៊ីដែលប្រឈមនឹងគ្រោះថ្នាក់ ។
សូមបញ្ជាក់ថា សេវាកម្មផ្លូវរថភ្លើងដែលតភ្ជាប់ពីទីក្រុងបាងកក មកដល់ច្រកព្រំដែនថៃ-កម្ពុជា នឹងដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់នៅសប្ដាហ៍ក្រោយ បន្ទាប់ពីសេវាផ្លូវដែកនេះបានផ្អាកដំណើរការអស់រយៈពេល៤៥ឆ្នាំមកហើយ ក្រោយពីសង្គ្រាមនៅកម្ពុជាបានផ្ទុះឡើងនៅឆ្នាំ១៩៧០។
បើតាមប្រធានផ្លូវដែករដ្ឋនៃប្រទេសថៃលោក Worawut Mala បានឱ្យដឹងថា រថភ្លើងនឹងរត់រវាងស្ថានីយហួរឡាំផុង (Hua Lamphong)នៅបាងកក និងស្ថានីយព្រំដែនខ្លងលឹក (Ban Klong Luk) ក្នុងខេត្តស្រះកែវ៤ដងក្នុង១ថ្ងៃ ឬ២ជើងក្នុងទិសដៅនីមួយៗ ចាប់ពីថ្ងៃទី១ខែកក្កដាខាងមុខនេះតទៅ ។ លោក Worawut Mala បានឱ្យដឹងក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍ដែលបានបង្ហោះតាមអុីនធើរណេតថា ការបន្តបម្រើសេវាកម្មនេះគឺដើម្បីជំរុញលើកទឹក ចិត្តដល់វិស័យទេសចរណ៍ និងពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំងពីរកម្ពុជា-ថៃ ។ ព្រំដែនខ្លងលឹក មានទីតាំងនៅជិតផ្សារព្រំដែនដ៏ពេញនិយម«រុងក្លឿ» និងកាស៊ីណូនៅក្រុងប៉ោយប៉ែតរបស់កម្ពុជា ។
រថភ្លើងចាកចេញពីទីក្រុងបាងកក២ដងក្នុងមួយថ្ងៃ គឺនៅម៉ោង៥និង៥៥នាទីព្រឹក និងម៉ោង១និង៥នាទីរសៀល ហើយចាកចេញពីបានខ្លងលឹក នៅម៉ោង៦និង៥៨នាទីព្រឹក និងម៉ោង១និង៥៣នាទីរសៀល ។ ការធ្វើដំណើរអាចត្រូវចំណាយពេលប្រហែល៥ម៉ោង ។ ផ្លូវដែកដែលពីដំបូងបានរត់ចូលទៅដល់ខេត្ដ
បាត់ដំបងរបស់ប្រទេសកម្ពុជា ត្រូវបានបោះបង់ចោលនាសម័យសង្គ្រាមដែលអូសបន្លាយអស់ជាច្រើនឆ្នាំ។
ផ្នែកខ្លះនៃផ្លូវដែកនៅខេត្តបាត់ដំបង ត្រូវបានស្ថាបនាឡើងដោយវិស្វករថៃ ក្នុងអំឡុងដែលថៃកាន់កាប់សម័យលោកម្ចាស់កថាថនឈុំ នាទសវត្សរ៍ឆ្នាំ១៩៤០ ។ ជនជាតិថៃត្រូវបានបង្ខំឱ្យដកខ្លួនចេញបន្ទាប់ពីចប់សង្គ្រាមលោកលើកទី២ទៅ ដោយបន្សល់ទុកនូវកិច្ចការស្ថាបនារបស់ពួកគេតាមក្រោយ ។ នេះបើយោងតាមឯកសារប្រវត្តិសាស្ត្រដែលបានកត់ត្រាទុក ។
ជាប្រវត្តិសាស្ត្រ សេវាកម្មផ្លូវដែកបានចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ១៩៥៥ ហើយត្រូវបានបញ្ឈប់២ឆ្នាំ ក្រោយមក បន្ទាប់ពីមានរដ្ឋប្រហារយោធានៅប្រទេសថៃ តែបានចាប់ផ្តើមដំណើរការឡើងវិញនៅឆ្នាំ១៩៥៦ ប៉ុន្តែត្រូវបញ្ឈប់ម្តងទៀតនៅឆ្នាំ១៩៦១ នៅពេលដែលប្រទេសទាំងពីរមានជម្លោះគ្នារឿងប្រាសាទព្រះវិហារ ។
ប្រតិបត្តិការម្តងទៀតក៏បានត្រឡប់មកវិញនៅឆ្នាំ១៩៧០ មុនពេលរដ្ឋាភិបាលថៃបានផ្អាកសេវាកម្មនេះនៅថ្ងៃទី១ ខែកក្កដា ឆ្នាំ១៩៧៤ នៅពេលដែលខ្មែរក្រហមបានកាន់កាប់ផ្នែក ខ្លះនៃប្រទេសកម្ពុជា ជាមួយនឹងពេលដែលក្រុងភ្នំពេញបានដួលរលំនៅឆ្នាំ១៩៧៥ ផ្លូវដែកក៏បានខូចនិងទ្រុឌទ្រោមដោយសារការបោះបង់ចោល ។ទីបំផុតរាជរដ្ឋាភិបាលប្រទេសទាំងពីរ បានព្រមព្រៀងគ្នាស្តារផ្លូវដែកនេះឡើងវិញ ក្នុងឆ្នាំ២០១៤ ។ (សម្រួលដោយ៖ ស្រីណា)
ចែករំលែកព័តមាននេះ