ហុងកុង ៖ ភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន CNN បានឲ្យដឹងកាលពីថ្ងៃទី២៣ ខែមករា ឆ្នាំ២០១៩ កន្លងមកថា សេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសចិនប្រៀបដូចជាកំពុងតែអន់ថយពិតមែន ប៉ុន្តែប្រទេសនេះអាចនឹងយកឈ្នះសហរដ្ឋអាមេរិកជាទីផ្សារលក់រាយធំជាងគេលើពិភពលោកជាលើកដំបូងក្នុងឆ្នាំនេះ ។
យោងទៅតាមរបាយការណ៍របស់សហគ្រាសស្រាវជ្រាវ eMarketer ដែលបានចេញកាលពីថ្ងៃពុធបានឲ្យដឹងថា ការលក់រាយក្នុងប្រទេសចិននឹងស្មើច្រើនជាង ៥.៦ទ្រីលានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំនេះ ឬច្រើនជាងសហរដ្ឋអាមេរិកប្រមាណ១០០ប៊ីលានដុល្លារ ។ កំណើនទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ប្រជាជនចិន និងការអភិវឌ្ឍន៍ពាណិជ្ជកម្មលើប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណែតបានជំរុញដល់ទីផ្សារលក់រាយរបស់ប្រទេស ។
យោងតាមអ្នកស្រី Monica Peart ដែលជាប្រធានផ្នែកព្យាករណ៍នៅ eMarketer បាននិយាយថា «ក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះ អតិថិជនក្នុងប្រទេសចិនមើលឃើញប្រាក់ចំណូលខ្លួនកើនឡើង និងទាញថវិការាប់លានដុល្លារចូលទៅក្នុងប្រជាជនថ្នាក់កណ្តាលថ្មី។ ជាលទ្ធផល អំណាចទឹកប្រាក់ និងការចំណាយជាមធ្យមបានកើនឡើង» ។
សហគ្រាសខាងលើបានព្យាករណ៍ដែរថា ប្រទេសចិនកាន់តែមានសារៈសំខាន់សម្រាប់យីហោធំៗជុំវិញពិភពលោកបើទោះជាសេដ្ឋកិច្ចមានការអន់ថយពិតមែនក្តី ដូចដែលប្រទេសចិនបានក្លាយទៅជាទីផ្សារធំជាងគេសម្រាប់រថយន្ត និងស្មាតហ្វូនទៅហើយ ។
eMarketer បានឲ្យដឹងទៀតថា គម្លាតរវាងទីផ្សារលក់រាយរបស់ប្រទេសចិននិងសហរដ្ឋអាមេរិកក៏នឹងកើនឡើងដែរនៅប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខនេះយ៉ាងតិចណាស់ដល់ឆ្នាំ ២០២២ ។
ក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មលើប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណែតធំជាងគេរបស់ប្រទេសចិនដូចជា Alibaba និង JD.com បានដើរតួយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍វិស័យនេះ ។ ប្រមាណ ៣៥%ឬ ២ទ្រីលានដុល្លារនៃការចំណាយរបស់ជនជាតិចិនត្រូវបានគិតថានឹងកើតមានឡើងតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណែតក្នុងឆ្នាំនេះ ខណៈដែលអត្រានេះមានតែ ១១%ប៉ុណ្ណោះនៅសហរដ្ឋអាមេរិក ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ