ទីក្រុងបាងកក ៖ ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ (e-commerce) អាចនឹងលូតលាស់បានយ៉ាងរឹងមាំក្នុងឆ្នាំនេះ ព្រោះតែការទិញទំនិញលើប្រព័ន្ធអុីនធើរណែតកាន់តែមានប្រជាប្រិយភាពក្នុងប្រទេសថៃ ។ នេះបើតាមសារព័ត៌មាមនបាងកក ប៉ុស្ដិ៍ ចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី១៦ មករា កន្លងមក ។
លោក Thanavath Phonvichai អនុប្រធានផ្នែកស្រាវជ្រាវនៅសាកលវិទ្យាល័យសភាពាពាណិជ្ជកម្មរបស់ប្រទេសថៃ (UTCC) បាននិយាយថា ប្រជាជនថៃទិញផលិតផលកាន់តែច្រើនតាមអនឡាញ ព្រោះវាមានភាពងាយស្រួល និងមានតម្លៃទាបផងដែរ ។
រដ្ឋាភិបាលថៃបានលើកតម្កើងសម្ព័ន្ធមិត្តរវាងអាជីវកម្មថៃ និងក្រុមហ៊ុន e-commerce អន្តរជាតិដទៃដែលមានដូចជា Alibaba, Amazon, Lazada, Shopee និង Coupang ជាដើមដើម្បីជំរុញដល់សហគមន៍និងកសិផលទាំងក្នុងទីផ្សារក្នុងស្រុក និងទីផ្សារអន្តរជាតិ ។
ប៉ុន្តែលោកបានព្រមានថា នៅមានការគំរាមកំហែងដល់អាជីវកម្មទាំងនេះនៅឡើយ ជាពិសេសគឺគម្រោងរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការយកពន្ធប្រាក់ចំណូលពីអាជីវកម្ម e-commerce ការប្រកួតប្រជែងដែលកាន់តែខ្លាំងក្លាឡើង ការឆបោក និងផលិតផលដែលមិនមានគុណភាពខ្ពស់ជាដើម ។
កាលពីឆ្នាំមុន រដ្ឋាភិបាលបានអនុញ្ញាតឲ្យមានការធ្វើវិសោដនកម្មច្បាប់ប្រាក់ចំណូលដែលទាក់ទិននឹងការយកពន្ធតម្លៃបន្ថែម (VAT) ពីក្រុមហ៊ុន e-commerce បរទេស ។
ក្រោមច្បាប់នេះ ក្រុមហ៊ុនដែលផ្តល់សេវាកម្មដែលមានដូចជា ហ្គេមអនឡាញ ការទាញយក Sticker ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ និងការកក់បន្ទប់សណ្ឋាគារអនឡាញជាដើមដែលរកប្រាក់ចំណូលប្រចាំឆ្នាំបានច្រើនជាង៥,៧ម៉ឺនដុល្លារពីប្រជាជនថៃ នឹងត្រូវបង់ពន្ធ VAT និងពន្ធផ្សេងៗផងដែរ ។
លោក Thanavath បាននិយាយថា សេវាកម្មសុខាភិបាល និងការថែសម្ផស្សគឺជាផ្នែកដែលមានសក្តានុពលខ្លាំងជាងគេ បន្ទាប់ពីនោះមានគ្រឿងសម្អាង និងផលិតផលស្បែក ព្រោះប្រជាជនថៃចាប់អារម្មណ៍លើផ្នែកសម្រស់និងសុខភាពច្រើន ។
ជាមួយគ្នានេះផងដែរ UTCC បានព្យាករណ៍មកថា ការជួលសៀវភៅ ផលិតផលធ្វើពីដៃ និងគ្រឿងសង្ហារិម ការផលិត និងចែកចាយម៉ាស៊ីន DVD និងCD កាហ្វេអុីធើរណែត និងការលក់សៀវភៅផ្សេងៗ និងជួបឧបសគ្គច្រើនក្នុងឆ្នាំនេះ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ