រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រាជរដ្ឋាភិបាលតាមរយៈក្រសួងទេសចរណ៍ និងក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានសម្រេចដាក់បញ្ចូលវិជ្ជាជីវៈទេសចរណ៍ ទៅក្នុងកម្មវិធីសិក្សារបស់សាលារដ្ឋ ដើម្បីពង្រីកការយល់ដឹងទាក់ទងនឹងវិស័យ និងរួមចំណែកក្នុងការទាញយកសក្តានុពលពីវិស័យទេសចរណ៍សម្រាប់ប្រទេសជាតិ ។
អគ្គនាយករងឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍នៃក្រសួងទេសចរណ៍ លោក ទ្រី ឈីវ បានឲ្យដឹងតាមទូរស័ព្ទនាព្រឹកថ្ងៃទី១០ ខែធ្នូ ម្សិលមិញថា បច្ចុប្បន្ន ក្រុមអ្នកជំនាញរបស់ក្រសួងទេសចរណ៍ និងក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីឡា បានបញ្ចប់កិច្ចពិភាក្សាហើយ ។ ម្យ៉ាងទៀត ក្រុមគណៈកម្មការអន្តរក្រសួងបានកំពុងពិនិត្យវាយតម្លៃ ដើម្បីដាក់បញ្ចូលកម្មវិធីសិក្សាវិជ្ជាជីវៈទេសចរណ៍ឲ្យបាននៅក្នុងឆ្នាំ២០១៩នេះ ។
លោកបន្តថា យ៉ាងយូរ កម្មវិធីសិក្សាវិជ្ជាជីវៈទេសចរណ៍ នឹងអាចត្រូវដាក់បញ្ចូលក្នុងកម្មវិធីសិក្សានៅកម្រិតថ្នាក់វិទ្យាល័យចាប់ពីឆ្នាំសិក្សា២០១៩-២០២០តទៅ ។ លោក ទ្រី ឈីវ បានបន្តថា ៖« ការចាប់ផ្តើមដាក់បញ្ចូលកម្មវិធីសិក្សាវិជ្ជាជីវៈទេសចរណ៍ឆ្នាំសិក្សា២០១៩-២០២០ នឹងសាកល្បងផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលនៅតាមថ្នាក់វិទ្យាល័យចំនួនពី៣ទៅ៤វិទ្យាល័យ ដែលជាគោលដៅភ្ញៀវទេសចរបរទេសអញ្ជើញទៅទស្សនាច្រើន »។ លោកបន្តថា ៖« បំណងនៃការបញ្ច្រាបវិជ្ជាជីវៈទេសចរណ៍នេះ ជំរុញឲ្យសិស្សរៀនចប់នៅវិទ្យាល័យទាំងអស់ គឺចេះរៀបចំអត្តចរិតល្អ និងជួយតម្រង់ទិសលើការងារបដិសណ្ឋារកិច្ចល្អ មានភាពរួសរាយរាក់ទាក់ មានទំនាក់ទំនងល្អជាមួយភ្ញៀវទេសចរ ពិសេសសិស្សទាំងអស់នៅពេលរៀនចប់ថ្នាក់ទី១២ គឺគេអាចមានលទ្ធភាពរកការងារបានធ្វើនៅក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ផងដែរ »។
លោកទ្រី ឈីវ បានឲ្យដឹងផងដែរថា សិស្សានុសិស្ស ដែលមានសញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិថ្នាក់ទី១២ ហើយមានបទពិសោធន៍ការងារ២ឆ្នាំឡើងទៅនៅក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ គឺគេមានលទ្ធភាពគ្រប់គ្រាន់ នឹងអាចទទួលបានការវាយតម្លៃការងារពីក្រសួងទេសចរណ៍ ដើម្បីទទួលយកសញ្ញាបត្រ ឬវិញ្ញាបនបត្រថ្មីមួយទៀត ដែលមានការទទួលស្គាល់ដោយអាស៊ាន ដើម្បីមានលទ្ធភាពអាចស្វែងរកការងារបំលាស់ទីនៅក្នុងតំបន់អាស៊ានបាន ។
ប្រធានសមាគមទេសចរណ៍អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក លោក ធួន ស៊ីណាន បានសម្ដែងការសាទរ ដោយលោកប្រសាសន៍ថា វាជារឿងល្អមែនទែន ប្រសិនជាក្រសួងទាំងពីរដាក់បញ្ចូលកម្មវិធីសិក្សាទាក់ទងនឹងវិជ្ជាជីវៈក្នុងកម្មវិធីសិក្សាចាប់ពីថ្នាក់ទី១០ នៅតាមសាលារដ្ឋទូទាំងប្រទេស ។ លោកថ្លែងថា ៖« វានឹងផ្តល់ជូនសិស្សានុសិស្សក្រោយបញ្ចប់បាក់ឌុប មិនមានលទ្ឋភាពសិក្សានៅកម្រិតឧត្តមសិក្សាអាចរកការងារធ្វើបាន »។ លោកបន្តថា ៖« បច្ចុប្បន្នការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញទេសចរណ៍នៅតាមសាកលវិទ្យាល័យភាគច្រើន មិនអាចទទួលយកបាននោះទេ ដោយសារកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលផ្តោតតែលើទ្រឹស្តី ជាជាងការអនុវត្ត ដែលធ្វើឲ្យយើងពិបាកក្នុងការជ្រើសរើសពួកគេមកធ្វើការ និងបើអាចធ្វើការបានទាមទារការបណ្តុះបណ្តាលរយៈពេលវែង»។ លោកថា ៖« ការសិក្សាជំនាញទេសចរណ៍មិនមែនត្រូវសិក្សាតែទ្រឹស្តីទេ វាត្រូវការការអនុវត្តជាក់ស្តែងច្រើន ព្រោះវាជា reality មិនមែនសិក្សាមុខវិជ្ជាខ្លះត្រូវសិក្សាតែទ្រឹស្តី ហើយអាចធ្វើការបាននោះទេ »។
ទេសចរណ៍ត្រូវបានចាត់ទុកថា ជាវិស័យអាទិភាពមួយក្នុងយុទ្ធសាស្ត្ររបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ដែលវិស័យនេះបានរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច និងផ្ដល់ការងារយ៉ាងច្រើនដល់ពលរដ្ឋ ដើម្បីទទួលបានប្រាក់ចំណូលសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ ។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ លោក ថោង ខុន បានអះអាងកន្លងមកថា កម្ពុជាមានគោលដៅសម្រេចឲ្យបាននៅឆ្នាំ២០២៣ នឹងទទួលបានភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិប្រមាណ៦លាននាក់, នៅឆ្នាំ២០២៥ ឲ្យបាន១១លាននាក់ និងនៅឆ្នាំ២០៣០ ឲ្យបាន១៥លាននាក់ ដែលនឹងនាំចំណូលចាក់បញ្ចូលក្នុងសេដ្ឋកិច្ចជាតិដល់ទៅ១០ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក និងមានបុគ្គលិកបម្រើការក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ជាង១លាន៥សែននាក់ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ