រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ក្រុមអ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យ និងអ្នកអភិវឌ្ឍន៍នានាបានសម្តែងសុទិដ្ឋិនិយមពីការអភិវឌ្ឍនៅតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ៦ ចាប់ពីគល់ស្ពានជ្រោយចង្វាដល់តំបន់ព្រែកតាមមាក់ កំពុងមានការទាក់ទាញការចាប់អារម្មណ៍ពីអ្នកវិនិយោគនានា ដោយសារលក្ខខណ្ឌភូមិសាស្ត្រអំណោយផល និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធល្អប្រសើរ បើទោះបីជាបច្ចុប្បន្នមានសភាពស្ងប់ស្ងាត់បន្ដិច ប៉ុន្ដែ៥ទៅ១០ឆ្នាំខាងមុខ នឹងមានភាពរស់រវើកកាន់តែខ្លាំង ។
កាលពីដើមខែធ្នូឆ្នាំមុន សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីកម្ពុជាបានចូលរួមជាអធិបតីក្នុងពិធីចុះហត្ថលេខាសាងសង់ទីក្រុងមិត្តភាពកម្ពុជា-ចិន ក្នុងគម្រោងទឹកប្រាក់១.៥០០លានដុល្លារ, គម្រោងទីក្រុងរណបជ្រោយចង្វា ដែលគ្រោងចំណាយទឹកប្រាក់១.៦០០លានដុល្លារ ក៏បាននិងកំពុងរៀបចំសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផងដែរ ។ លើសពីនេះសួនសត្វធំជាងគេទំហំ៨០ហិកតា ក៏បានបើកដំណើរការដែរ ។ បន្ថែមលើសពីនេះ គម្រោងបុរីជាច្រើនទៀត រួមទាំងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជាច្រើនទៀត នឹងធ្វើឲ្យតំបន់នេះកាន់តែមានភាពអ៊ូអរ និងរស់រវើកខ្លាំងនៅរយៈពេល៥ទៅ១០ឆ្នាំខាងមុខ ។
លោក ទូច សំណាង អគ្គនាយករងក្រុមហ៊ុនOCICដែលកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ទីក្រុងរណបជ្រោយចង្វាបានឲ្យដឹងតាមទូរស័ព្ទថា បច្ចុប្បន្នក្រុមហ៊ុនកំពុងរៀបចំហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបណ្តាញផ្លូវ និងលូនៅក្នុងទីក្រុងនេះ ខណៈការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់ប្រជាពលរដ្ឋន គ្រោងនឹងបញ្ចប់នៅដំណាច់ឆ្នាំនេះ ។
លោកបន្តថា ៖« គម្រោងសាងសង់ទីក្រុងនេះមានលក្ខណៈបែបណា នឹងដឹងនៅពាក់នៅពេលឆាប់ៗ ប៉ុន្តែទស្សនទាននៃការអភិវឌ្ឍទីក្រុងនេះ មានសភាពដូចគ្នានឹងទីក្រុងកោះពេជ្រដែរ »។ លោកបន្ថែមថា ៖« ខ្ញុំជឿជាក់ថាទីក្រុងរណបថ្មីនេះ នឹងទទួលបានជោគជ័យ ដោយសារវាជាទីតាំងដ៏ល្អ ដែលមានទន្លេព័ទ្ធជុំវិញ ខ្យល់អាកាសបរិសុទ្ធ និងជាទីតាំងស្ថិតនៅជិតកណ្តាលក្រុងជាងគេ »។
លោក មាន ចាន់យ៉ាដា អភិបាលរងក្រុងភ្នំពេញធ្លាប់បានថ្លែងថា គម្រោងសាងសង់ស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេសាប ឆ្ពោះទៅកាន់ទីក្រុងរណបជ្រោយចង្វាពីមុន គ្រោងចាកចេញពីតំបន់ឃ្លាំងសាំងសូគីម៉ិច ប៉ុន្តែដោយសារលក្ខខណ្ឌទីតាំងមិនសូវមានភាពអំណោយផល ទើបសាលាក្រុង បានសិក្សាទីតាំងថ្មីដែលស្ថិតនៅផ្លូវរទេះភ្លើង ពីគីឡូម៉ែត្រលេខ៦ ដែលសាលាក្រុងគ្រោងសាងសង់ផ្លូវមួយ ចេញពីតំបន់នេះមកកាន់ផ្លូវលេខ៧០(ផ្លូវទំនប់ទួលគោក) ។លោកបន្តថា ៖« នេះជាគម្រោងដ៏សំខាន់ ដែលជាផ្លូវយុទ្ធសាស្ត្ររំដោះចរាចរណ៍ចេញពីផ្លូវជាតិលេខ៥ ចូលមកកាន់រាជធានីភ្នំពេញ »។ លោកបន្ថែមថា ៖« ការសាងសង់ស្ពាននេះបានទទួលការឯកភាពជារួមហើយ ដែលក្រុមហ៊ុនOCIC ជាអ្នកសាងសង់ និងចំណាយថវិកាដោយក្រុមហ៊ុននេះ » ។ លោកថា ៖«តំបន់ជាប់ផ្លូវជាតិលេខ៥ និងផ្លូវជាតិលេខ៦ ជាទីតាំងមានសក្តានុពលដ៏សំខាន់សម្រាប់ទីក្រុងភ្នំពេញ »។
លោក មាន ចាន់យ៉ាដា បានបន្តថា រាជធានីភ្នំពេញមានការអភិវឌ្ឍខ្លាំងនៅភាគខាងលិច និងភាគខាងជើងក្រុង ប៉ុន្តែជាគោលការណ៍ សាលាក្រុងជំរុញឲ្យការអភិវឌ្ឍឆ្ពោះទៅគ្រប់ទិស គឺភាគខាងកើត និងភាគខាងត្បូងរាជធានី ដើម្បីឲ្យរបាយនៃការអភិវឌ្ឈឆ្ពោះទៅគ្រប់ទិសនៃរាជធានី ។ លោកបញ្ជាក់ថា ៖« តំបន់ស្របតាមផ្លូវជាតិលេខ៦ ជាតំបន់មានសក្តានុពលសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍លំនៅឋាន មជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្ម និងសេវាកម្សាន្ដ »។ តើអ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យយល់ឃើញយ៉ាងដូចម្តេច ចំពោះការអភិវឌ្ឍន៍នៅ តាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ៦ ?
លោក Michael S.Nhim សមាជិកក្រុមប្រឹក្សាវិនិយោគនៃក្រុមហ៊ុន SIDO Group បានថ្លែងថា តំបន់នេះមានភាពល្អប្រសើរនាពេលអនាគត ដោយសារដីមានតម្លៃសមរម្យនៅឡើយ ហើយមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធធំៗជាច្រើន និងមានទន្លេសងខាងតំបន់នេះ ដែលធ្វើឲ្យតំបន់នេះមានសក្តានុពលជាងតំបន់កប់ស្រូវ ដែលស្ថិតនៅភាគខាងលិចទីក្រុងភ្នំពេញ ។ លោកបន្តថា ៖« តម្លៃដីនៅតាមតំបន់នេះមានកំណើនចន្លោះ១០ទៅ២០%ប្រចាំឆ្នាំ ប៉ុន្តែនៅពេលសកម្មភាពអភិវឌ្ឍន៍នៅតំបន់នេះកាន់តែរស់រវើក តម្លៃអចលនទ្រព្យនឹងហក់ខ្ពស់បន្ថែមទៀត » ។ លោកថា ៖« ការសាងសង់ទីក្រុងមិត្តភាពកម្ពុជា-ចិន នឹងធ្វើឲ្យតំបន់នេះ មានភាពវិសេសវិសាលនាពេលអនាគត ហើយកម្រិតនៃភាពជោគជ័យបែបណា អាស្រ័យលើការដាក់ចេញនូវតម្លៃលំនៅឋាននៅតំបន់នោះ »។
លោកឧកញ៉ា នួន រិទ្ធី អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនKhmer Foundation Appraisalបានថ្លែងថាតំបន់ស្របផ្លូវជាតិលេខ៦ មានសក្តានុពលតាំងពីស្ពានព្រែកព្នៅរបស់លោកឧកញ៉ា លី យ៉ុងផាត់ និងស្ពានជ្រោយចង្វាទី២បានបញ្ចប់ការសាងសង់ ដោយសារតំបន់នេះ ស្ថិតនៅស្របនឹងផ្លូវជាតិធំៗមួយចំនួន ដូចជាផ្លូវជាតិលេខ៦ ផ្លូវជាតិលេខ៥ ផ្លូវជាតិលេខ៨ និងផ្លូវជាតិលេខ៧ ដែលសុទ្ធតែឆ្លងកាត់តំបន់នេះ។ លើសពីនេះ ការមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ រួមទាំងមានទន្លេសាប និងទន្លេមេគង្គនៅអមសងខាង ក៏សុទ្ធតែជាកត្តាហុចសក្តានុពលឲ្យតំបន់នេះផងដែរ ។លោកបន្តថា ៖« តំបន់នេះពិតជាមានសក្តានុពលខ្លាំង អនាគតនឹងកាន់តែខ្លាំង បើទោះជាបច្ចុប្បន្នមានសភាពស្ងប់ស្ងាត់បន្តិច តែ៥ទៅ១០ឆ្នាំខាងមុខ តំបន់នេះនឹងមានភាពអ៊ូអរ
ខ្លាំង » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ