រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ដើម្បីពង្រីកកិច្ចសហប្រតិបត្តិការលើវិស័យធុរកិច្ចនៅកម្ពុជាឲ្យកាន់តែទូលំទូលាយ និងស៊ីជម្រៅ ពិសេសដោយមើលឃើញវិស័យទេសចរណ៍របស់កម្ពុជាកំពុងមានកំណើនខ្ពស់ វិនិយោគិនចិនបានចាប់ដៃគ្នាពង្រីកកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ ដោយផ្ដោតការវិនិយោគលើវិស័យទេសចរណ៍នៅកម្ពុជា ។ កិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះ ត្រូវបានអ្នកជំនាញសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាមើលឃើញថា វាគឺជាសញ្ញាល្អមួយ ហើយនឹងធ្វើឱ្យការវិនិយោគរបស់ចិនកាន់តែប្រសើរឡើងថែមទៀតនាពេលខាងមុខ ។
លោក យ៉ាង ស័រ នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន YT International ដែលកំពុងវិនិយោគនៅកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ថា កិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះ មិនត្រឹមតែធ្វើឱ្យឈានដល់ទំនាក់ទំនងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាយុទ្ធសាស្ត្រប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងជាការផ្តើមប្រតិបត្តិការជាក់ស្តែងឲ្យកាន់តែស៊ីជម្រៅនាពេលអនាគតក្នុងការអភិវឌ្ឍ, ការគ្រប់គ្រង និងប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្មនៅកម្ពុជាផងដែរ ។
ថ្លែងនៅក្នុងពិធីចុះកិច្ចព្រមព្រៀងមួយកាលពីថ្ងៃទី១៥ មិថុនា លោក យ៉ាង ស័រ បានលើកឡើងថា ៖« វាជាការចាប់ផ្តើមនៃដំណាក់កាលថ្មីមួយទៀតនៅក្នុងអាជីវកម្ម ដែលនឹងឆ្ពោះទៅរកច្រកមួយកាន់តែមានភាពចម្រុះ និងលក្ខណៈទូលំទូលាយកាន់តែស៊ីជម្រៅ » ។
លោកបន្ដថា បច្ចុប្បន្ន ក្រុមហ៊ុនរបស់លោកបានបោះទុនវិនិយោគយ៉ាងច្រើននៅកម្ពុជា ពិសេសអភិវឌ្ឍន៍កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ ដើម្បីលើកកម្ពស់វិស័យទេសចរណ៍ទីក្រុងភ្នំពេញ ក៏ដូចជារួមចំណែកផ្លាស់ប្តូរវប្បធម៌ទេសចរណ៍ រវាងប្រទេសចិននិងកម្ពុជា ព្រមទាំងទិសដៅសម្រាប់ការផ្លាស់ប្តូរសេដ្ឋកិច្ច និងវប្បធម៌ តាមយុទ្ធសាស្ត្រ ផ្លូវមួយ ខ្សែក្រវាត់មួយ ។
ទីប្រឹក្សាជាន់ខ្ពស់ផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច និងអភិវឌ្ឍន៍នៃក្រុមហ៊ុន Emerging Markets Consulting លោក ង៉ែត ជូ បានមានប្រសាសន៍កាលពីថ្ងៃទី១៩ មិថុនា ថា ការសហការគ្នារវាងវិនិយោគិនចិននិងចិនគឺជារឿងល្អ ដោយសារពួកគេជាជាតិសាសន៍ដូចគ្នា វប្បធម៌តែមួយ យល់អំពីរបៀបរបបធ្វើការ និងយល់ពីសេចក្តីត្រូវការរៀងៗខ្លួន ។
លោកបានលើកជាឧទាហរណ៍ថា ៖« បើគាត់ចង់វិនិយោគលើវិស័យសណ្ឋាគារ គាត់អាចសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍របស់ចិន ឬសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនអាកាសចរចិនបាន ។ អីចឹង ខ្ញុំយល់ថា ការសហការគ្នានេះជារឿងល្អ វានឹងធ្វើឱ្យការវិនិយោគរបស់ពួកគាត់កាន់តែប្រសើរឡើងនាពេលខាងមុខ » ។
បច្ចុប្បន្ននេះ ប្រទេសចិន មិនត្រឹមតែនាំមុខគេខាងវិស័យវិនិយោគនៅកម្ពុជាប៉ុណ្ណោះទេ ទេសចរចិនក៏ស្ថិតនៅលំដាប់ទី១ ដែលមកទស្សនានៅកម្ពុជាផងដែរ ។
យោងតាមរបាយការណ៍ក្រសួងទេសចរណ៍ ក្នុងរយៈពេល៣ខែដើមឆ្នាំ២០១៨ កម្ពុជាទទួល
បានភ្ញៀវអន្តរជាតិចំនួនជាង១,៧លាននាក់ កើនឡើង១៣,៩% ក្នុងនោះភ្ញៀវទេសចរចិនឈរលេខរៀងទី១ មានចំនួន៥០៥.៩៤០នាក់ កើនឡើង៨៥,៣% ធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ២០១៧៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ