រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ដូចការគ្រោងទុក និងប្ដេជ្ញាចិត្តរបស់ថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ដែលបានអះអាងកន្លងមកថា ផ្លូវរថភ្លើងពីក្រុងបាត់ដំបង មកក្រុងពោធិ៍សាត់ នឹងចាប់ផ្តើមបើកឲ្យដំណើរការសាកល្បងនៅថ្ងៃទី២៩ ឧសភា នេះ ដែលអនុញ្ញាតឲ្យបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋភ្ជាប់ការធ្វើដំណើរពីក្រុងប៉ោយប៉ែត មកសិរីសោភ័ណ បាត់ដំបង និងពោធិ៍សាត់ ។
ការដាក់ឲ្យដំណើរការកំណាត់ខ្សែរថភ្លើងពីក្រុងបាត់ដំបង មកក្រុងពោធិ៍សាត់នាពេលនេះ គឺជាការតភ្ជាប់ផ្លូវដែកបន្ថែមទៀត ដែលនឹងធ្វើឲ្យវិស័យដឹកជញ្ជូនកាន់តែមានភាពប្រកួតប្រជែង និងតម្លៃកាន់តែទាប, ចូលរួមកាត់បន្ថយការកកស្ទះ និងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ព្រមទាំងសម្រួលដល់ភ្ញៀវទេសចរផងដែរ ។
មន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក វ៉ាស៊ឹម សុរិយា មានប្រសាសន៍កាលពីថ្ងៃទី២៨ ឧសភា ម្សិលមិញ ថា ការជួសជុលផ្លូវដែក ក៏ដូចជាកែលម្អ ចាប់ផ្តើមធ្វើពីប៉ោយប៉ែតមកបាត់ដំបង យើងចែកជាកង់ៗ និងទៅតាមដំណាក់កាល ដែលមានទិសដៅឆ្ពោះមករាជធានីភ្នំពេញ ។
លោកបន្តថា ៖« ប្រវែងផ្លូវដែកភាគខាងជើងប្រទេស ចាប់ពីភ្នំពេញទៅដល់ប៉ោយប៉ែត មានប្រវែងប្រមាណ៣៨៦គីឡូម៉ែត្រ ហើយក្រសួងបានប្រកាសថា ប្រហែលជានៅថ្ងៃទី៤កក្កដា ខាងមុខនេះ អាចនឹងតភ្ជាប់មកដល់បាត់ដឹងហើយ » ។
លោកបន្តថា ៖« ក្រសួងបានចាត់ទុកផ្លូវដែកសំខាន់ណាស់សម្រាប់កម្ពុជា ហើយនៅថ្នាក់ប្រទេសអាស៊ាន យើងបានចុះកិច្ចព្រមព្រៀងតភ្ជាប់បណ្តាញផ្លូវដែកទូទាំងអាស៊ាន ។ ដូចនេះដើម្បីបម្រើវិស័យសេដ្ឋកិច្ច ទាល់តែមានផ្លូវដែលអាចជំនួសគ្នាបាន ហើយផ្លូវដែកជាវិស័យទី២ក្នុងការដឹកជញ្ជូន បន្ទាប់ពីផ្លូវថ្នល់ » ។
លោកបណ្ឌិត គី សេរីវឌ្ឍន៍ អ្នកស្រាវជ្រាវផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចនៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា មានប្រសាសន៍នាថ្ងៃដដែលថា ៖« ផ្លូវដែក ជាប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនមួយដែលមានសុវត្ថិភាពខ្ពស់ និងចំណាយថ្លៃដើមទាប ។ ដូចនេះ នៅពេលប្រព័ន្ធផ្លូវដែកកម្ពុជាបានតភ្ជាប់រួចរាល់ ធ្វើឱ្យប្រទេសកម្ពុជាក្លាយជាច្រកចែកចាយទំនិញមួយនៅក្នុងតំបន់អាស៊ាន ឬឥណ្ឌូចិន ។ អីចឹង ទំនិញទាំងអស់អាចបង្ហូរពីប្រទេសចិន ទៅឡាវ និង វៀតណាម ទៅវិញទៅមកបានតាមរយៈកម្ពុជា ដែលធ្វើឱ្យការចំណេញថ្លៃដើមច្រើន និងមានសុវត្ថិភាព » ។
លោកបណ្ឌិតបន្តថា ៖« សម្រាប់ម្ចាស់ផលិតកម្មក្នុងស្រុក គាត់អាចលំហូរទំនិញដោយស្រួល មិនចាំបាច់ដឹកតាមរថយន្ដ ធ្វើការចំណាយថ្លៃដើមទាប ធ្វើឱ្យយើងមានឱកាសក្នុងការប្រកួតប្រជែង និងផ្តល់ផលល្អសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ តាមរយៈថ្លៃលក់នៅលើទីផ្សារចុះថ្លៃ ពលរដ្ឋសប្បាយចិត្តក្នុងការទិញប្រើប្រាស់ » ។
លោកបណ្ឌិតលើកឡើងថា នៅពេលប្រព័ន្ធផ្លូវដែកភាគខាងជើងប្រទេសតភ្ជាប់រួចរាល់ ហាក់មិនសូវមានសក្តានុពលទាក់ទាញវិនិយោគខ្លាំងណាស់ណាទេ ព្រោះការដឹកទំនិញសព្វថ្ងៃនេះ កម្ពុជាមិនបានដឹកទំនិញទៅតាមរថភ្លើងទេ ភាគច្រើនដឹកទៅអឺរ៉ុប តាមផ្លូវសមុទ្រ ។ ដូចនេះ ការតភ្ជាប់នេះ វាគ្រាន់តែជួយសម្រួលការដឹកជញ្ជូនទំនិញទៅផែក្រុងព្រះសីហនុ ។
លោកបណ្ឌិតបន្តថា ៖« កំណាត់ផ្លូវដែកពីបាត់ដំបង មកពោធិ៍សាត់ វាមិនមានសក្តានុពលទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគខ្លាំងទេ ប៉ុន្តែវាមានសក្តានុពលឱ្យយើងលំហូរទំនិញកសិផលមួយចំនួនពីកម្ពុជាទៅថៃ និងលំហូរទំនិញប្រើប្រាស់មួយចំនួនពីថៃមកកម្ពុជាវិញ ដែលធ្វើឱ្យការចំណាយថ្លៃដើមទាប ផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់ប្រជាពលរដ្ឋ ពិសេសអ្នកដែលមានប្រាក់ចំណូលទាបអាចរស់នៅបាន » ។
លោកបណ្ឌិត ម៉ី កល្យាណ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលនៃមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាការអភិវឌ្ឍ បានថ្លែងថា ការតភ្ជាប់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជារឿងចាំបាច់មួយសម្រាប់កម្ពុជាក្នុងបរិការណ៍នេះ ដើម្បីជំរុញការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាទៅកាន់ដំណាក់កាលថ្មីមួយ ព្រោះបើចង់ឲ្យសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាសម្រេចបានកំណើនល្អប្រសើរថែមទៀត ទាមទារការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធពីរាជរដ្ឋាភិបាល និងការចូលរួមវិនិយោគពីវិស័យឯកជន ។
លោកបន្តថា ៖« វាពិតជាសំខាន់ក្នុងការពង្រីកការតភ្ជាប់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរបស់ប្រទេស កម្ពុជាជាមួយប្រទេសជិតខាង ដែលនឹងជួយកាត់បន្ថយតម្លៃនៃសេវាកម្មដឹកជញ្ជូន ដែលសេវាកម្មដឹកជញ្ជូននៅកម្ពុជាមានតម្លៃថ្លៃ ធៀបនឹងបណ្តាប្រទេសក្នុងតំបន់អាស៊ាន » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ