រាជធានីភ្នំពេញ ៖ មន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យសាលារាជធានីភ្នំពេញបានបញ្ជាក់ថា ការសិក្សាពីផែនការសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងលើអាកាសនោះ មិនទាន់បញ្ចប់នៅឡើយ ហើយក៏ពុំអាចកំណត់ពេលវេលា និងទំហំទឹកប្រាក់វិនិយោគជាក់លាក់ដែរ ។
អ្នកនាំពាក្យសាលារាជធានីភ្នំពេញ លោក ម៉េត មាសភក្តី បានថ្លែងតាមទូរស័ព្ទនាព្រឹកថ្ងៃទី២០ ធ្នូ ម្សិលមិញថា ការសិក្សាពីផែនការសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងលើអាកាសនេះ មិនទាន់បានបញ្ចប់នៅឡើយទេ ហើយគម្រោងនេះនឹងត្រូវវិនិយោគលើទឹកប្រាក់ប៉ុន្មាន ក៏មិនទាន់ជាក់លាក់នៅឡើយដែរ ដោយសារទីភ្នាក់ងារអភិវឌ្ឍន៍អន្តរជាតិនៃប្រទេសជប៉ុន (JICA) ទើបបង្ហាញពីរបាយការណ៍សិក្សាបឋមប៉ុណ្ណោះ កាលពីម្សិលមិញនេះ ។
លោកបន្តថា ៖« រហូតមកទល់ពេលនេះ យើងមិនដឹងថា ការសិក្សានេះនឹងបញ្ចប់នៅពេលណា និងចាប់ផ្តើមសាងសង់នាពេលណាទេ ហើយចំណាយថវិកាវិនិយោគប៉ុន្មានក៏មិនទាន់ដឹងដែរ » ។ លោកបន្តថា ៖« គម្រោងនេះជាការស្នើសុំរបស់សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ទៅកាន់នាយករដ្ឋមន្ត្រីជប៉ុន ស៊ីន ហ្សូអាបេ ក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ចរបស់សម្តេច ទៅកាន់ប្រទេសជប៉ុនកាលពីពេលថ្មីៗនេះ » ។
តាមផែនការដែលបានគ្រោងទុក គម្រោងនេះនឹងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងអាកាសធុនស្រាល ប្រភេទ AGT មានប្រវែងប្រមាណ១៨គីឡូម៉ែត្រ ដែលនឹងចាកចេញពីមហាវិថីហ្សាលដឺហ្គោល មហាវិថីមុនីរ៉េត ឆ្ពោះមកផ្លូវលេខ២១៧ ទៅកាន់ផ្លូវវេងស្រេង ឆ្ពោះមកព្រលានយន្តហោះ អន្តរជាតិភ្នំពេញ និងបែកខ្នែងទៅតំបន់ផ្លូវកប់ស្រូវ ។
លោកបណ្ឌិត វ៉ាន់ វ៉ាត អ្នកឯកទេសផ្នែកនគរូបនីយកម្មឯករាជ្យ បានថ្លែងថា ការសាងសង់រថភ្លើងលើអាកាសនឹងជួយសម្រួលបញ្ហាចរាចរណ៍ និងលើកកម្ពស់សោភ័ណភាពរាជធានីភ្នំពេញ ហើយវាធ្វើឲ្យទីក្រុងរបស់យើងមានភាពស៊ីវិល័យ និងទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិ ។ លោកបន្តថា ៖« វាជាមធ្យោបាយថ្មីមួយសម្រាប់ការធ្វើដំណើរ និងកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ និងអត្រាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ផងដែរ » ។
សូមរំឭកផងដែរថា ក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ចផ្លូវការរយៈពេល៤ថ្ងៃនៅប្រទេសជប៉ុន ចាប់ពីថ្ងៃទី៦ ដល់៩ ខែសីហា ឆ្នាំ២០១៧ សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានស្នើឲ្យរដ្ឋាភិបាលជប៉ុនជួយគិតគូរផ្ដល់ជំនួយជាហិរញ្ញវត្ថុនិងបច្ចេកទេស ដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍លើវិស័យដឹកជញ្ជូន ជាពិសេស រៀបចំឲ្យមានរថភ្លើងស្វ័យប្រវត្តិលើអាកាសបែបនេះ ដើម្បីកាត់បន្ថយនូវការចំណាយរបស់ពលរដ្ឋ ព្រមទាំងកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ និងគ្រោះថ្នាក់ផ្សេងៗ ។
លោក ហូរីណុអ៊ុជិ ហ៊ីដេហ៊ីសា ឯកអគ្គរាជទូតជប៉ុនប្រចាំកម្ពុជា បានថ្លែងប្រាប់សហការីសារព័ត៌មានកោះសន្ដិភាពកាលពីពេលថ្មីៗនេះ ថា ជប៉ុននឹងធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវគម្រោងនេះរយៈពេល១ឆ្នាំពេញ ហើយវាមានសារសំខាន់សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា ដោយសារតែចំនួនអ្នកដំណើរចេញចូលព្រលានយន្តហោះបានកើនឡើងជាលំដាប់ ។
លោក ហូរីណុអ៊ុជិ ហ៊ីដេហ៊ីសា បានពន្យល់ថា ៖« ចំណុចល្អមាន៣ នៃរថភ្លើងស្វ័យប្រវត្តិរបស់ជប៉ុន គឺថា រថភ្លើងនេះ ពេលសាងសង់ គឺចំណាយតិចជាងរថភ្លើងធម្មតា ។ ទី២ ការរំខានដោយសំឡេងតិច ដោយសារតែយើងប្រើប្រាស់កង់កៅស៊ូ ។ ទី៣ ទូរថភ្លើងតូច ដូច្នេះហើយយើងអាចបើកបរបង្វែរទិសដៅយ៉ាងស្រួល ។ ដូច្នេះ បានជាយើងអាចសាងសង់នៅលើផ្លូវអាកាសបាន ។ ឧទាហរណ៍ រថភ្លើងធម្មតា យើងត្រូវតែប្រើជាផ្លូវដែក ហើយយើងត្រូវការស្នើសុំប្រជាជនឲ្យប្តូរទីតាំងយ៉ាងច្រើន ។ ក៏ប៉ុន្តែចំពោះរថភ្លើងអូតូម៉ាទិកនេះ យើងអាចឲ្យវាដើរបាននៅលើមហាវិថី ហើយការស្នើសុំប្តូរទីតាំង គឺតិច » ។
ឯកអគ្គរាជទូតជប៉ុនប្រចាំកម្ពុជាបានបន្ថែមថា បើប្រៀបធៀបជាមួយ Sky Train នៅទីក្រុងបាងកក គឺ Sky Train នៅទីក្រុងបាងកកដូចជាត្រូវការប្រើដែក ។ ដូច្នេះ វាមានឮសូរសំឡេងច្រើន (សំឡេងឮខ្លាំង) ត្រូវការទីតាំងដីធ្លីច្រើន ហើយការចំណាយក្នុងការសាងសង់ក៏ថ្លៃដែរ ។
លោក ហូរីណុអ៊ុជិ ហ៊ីដេហ៊ីសា អះអាងថា៖ « រថភ្លើងអូតូម៉ាទិកនេះ គឺចំណាយតិច មានសំឡេងរំខានក៏តិច ហើយនឹងប្រើប្រាស់ដីធ្លីក៏តិចដែរ » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ