អី្វដែលម្ចាស់រថយន្តគួរដឹងនៅពេលបើកបរកាត់ទឹកញឹកញាប់
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ នៅពេលមានភ្លៀងម្ដងៗ តាមបណ្ដាផ្លូវសំខាន់ៗមួយចំនួននៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញតែងលិចទឹក ក្នុងនោះគេសង្កេតឃើញថា
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ នៅពេលមានភ្លៀងម្ដងៗ តាមបណ្ដាផ្លូវសំខាន់ៗមួយចំនួននៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញតែងលិចទឹក ក្នុងនោះគេសង្កេតឃើញថា
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ នៅពេលមានភ្លៀងម្ដងៗ តាមបណ្ដាផ្លូវសំខាន់ៗមួយចំនួននៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញតែងលិចទឹក ក្នុងនោះគេសង្កេតឃើញទាំងម៉ូតូ និងរថយន្តខ្លះត្រូវខូចនៅតាមដងផ្លូវបណ្ដាលឱ្យកកស្ទះចរាចរណ៍ថែមទៀត។ ដើម្បីបើកបររថយន្ដកាត់ទឹកប្រកបដោយសុវត្ថិភាព មិនរលត់តាមផ្លូវ ថ្ងៃនេះ សារព័ត៌មានកោះសន្ដិភាព ផ្នែករថយន្ដ និងបច្ចេកវិទ្យា សូមលើកវិធីប្រើប្រាស់ និងថែទាំ ព្រមទាំងបង្ហាញពីមូលហេតុមួយចំនួនដែលធ្វើឱ្យដំណើរការម៉ាស៊ីនយានយន្តរលត់ពេលកំពុងបើកបរកាត់ទឹក ។
លោក ភិន ដេត ម្ចាស់យានដ្ឋានមួយកន្លែងនៅម្ដុំផ្សារដីហុយ បានឱ្យដឹងថា ការបើកបររថយន្តកាត់ផ្លូវលិចទឹក វាប្រឈមនឹងបញ្ហារលត់ម៉ាស៊ីន បើសិនជាម្ចាស់រថយន្ដមិនដឹងពីរបៀបបើកបរ ។
លោកថា ៖«ជាញឹកញាប់ តែងតែឃើញរថយន្ដរលត់នៅតាមផ្លូវលិចទឹកក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ក្រោយមានភ្លៀងធ្លាក់ខ្លាំងម្ដងៗ ។ កត្តាទាំងនេះមកពីអ្នកបើកបរហាក់ដូចជាស្លន់ស្លោពេលឃើញទឹកជ្រាបចូលក្នុងរថយន្ដ ឬឃើញរថយន្ដមានបញ្ហាម៉ាស៊ីនពេលកំពុងបើកបរ ដូចជា ម៉ាស៊ីនដំណើរការខុសប្រក្រតីជាដើម » ។
លោកបន្តថា ពេលបើកបរកាត់ផ្លូវលិចទឹកដោយជៀសពុំរួច អ្នកបើកបរមិនគួរបើកលឿនពេកទេ គឺបើកសន្សឹមៗ ហើយកុំបន្ធូរហ្គា ជៀសវាងម៉ាស៊ីនរលត់នៅកណ្ដាលទឹក ដែលជាហេតុធ្វើឱ្យទឹកចូលក្នុងម៉ាស៊ីន និងតួរថយន្ត ប៉ុន្តែបើសិនជារថយន្តរលត់នៅកណ្ដាលទឹក សូមអ្នកបើកបរកុំព្យាយាមបញ្ឆេះឱ្យសោះ ពីព្រោះវានឹងបណ្ដាលឱ្យវៀចប៊ូស្តុង និងម៉ាស៊ីនរថយន្តកាន់តែមានបញ្ហាធ្ងន់ធ្ងរ។
លោកថា ៖« អ្វីដែលត្រូវធ្វើ គឺព្យាយាមរុញរថយន្តឱ្យដល់កន្លែងគោក ដោះបូហ្ស៊ីវាចេញ រួចដេបញ្ឆេះ២-៣ដង ហើយដាក់បូហ្ស៊ីចូលវិញ ពេលនោះ ម៉ាស៊ីនរថយន្តនឹងអាចដំណើរការបានវិញហើយ ក៏ប៉ុន្តែ បើយកល្អ ម្ចាស់រថយន្តគួរតែយកទៅឱ្យជាងពិនិត្យមើល ជៀសវាងមានទឹកចូលក្នុងម៉ាស៊ីន និងប្តូរប្រេងម៉ាស៊ីនចេញ »។
លោកបន្ថែមថា បើសិនជារថយន្តបើកកាត់ទឹកហើយវាមិនរលត់ទេ ម្ចាស់រថយន្តមិនចាំបាច់យកទៅត្រួតពិនិត្យទេ ប៉ុន្តែបើសិនជាជៀសបើកកាត់ទឹកបាន ពោលគឺបើមានផ្លូវណាអាចវាង គួរតែវាងទៅ ទោះជាវាឆ្ងាយបន្តិចក៏ដោយ ពីព្រោះបើរថយន្តបើកកាត់ទឹកញឹកញាប់ វានឹងបង្កបញ្ហានៅពេលណាមួយ ជាក់ស្ដែង ពេលបើកបរសុខៗ ត្រូវរលត់ដោយមិនដឹងមូលហេតុជាដើម ។
លោក តាំង ម៉េងលាង ម្ចាស់យានដ្ឋានតាំងម៉េងលាង នៅផ្លូវវ៉េងស្រេង បានចែករំលែកផងដែរថា រថយន្តប្រើប្រាស់ចង្កឹះលេខអូតូ មិនងាយប្រឈមនឹងរលត់ម៉ាស៊ីនទេ ពេលបើកបរកាត់ទឹក បើទោះជាទឹកជ្រៅប៉ុនណាក៏ដោយ ប៉ុន្តែអ្នកបើកបរមិនគួរជាន់ហ្គាបង្ខំលឿនពេកដែរ។
លោកថា ៖« មានអ្នកបើកបរខ្លះឃើញទឹកលិចផ្លូវនៅខាងមុខ ដែលមានប្រវែងខ្លី ហើយគិតថា ជាន់ហ្គាបង្ខំឲ្យឆាប់ហួសទឹក តែការគិតបែបនេះខុសស្រឡះ វានឹងបង្កឲ្យមានបញ្ហាដល់ម៉ាស៊ីនរថយន្តទៅវិញទេ ។ ពេលយើងជាន់ហ្គាខ្លះ វានឹងធ្វើឲ្យទឹកចូលអ៊ែ ពេលនោះ រថយន្តនឹងរលត់ ហើយវានឹងមានបញ្ហាធ្ងន់ធ្ងរ » ។
លោកបន្តថា ចំពោះរថយន្តប្រើចង្កឹះលេខដៃ វាពិបាកបន្តិចពេលបើកបរកាត់ទឹក ប៉ុន្តែវិធីម្យ៉ាងអាចជួយអ្នកបើកបរកុំឲ្យរលត់នៅកណ្ដាលទឹកនោះ គឺពេលបើកបរកាត់ទឹក គួរតែបិទម៉ាស៊ីនត្រជាក់សិន ដើម្បីកុំឲ្យម៉ាស៊ីនវាប្រឹង និងរោទ៍ខ្លាំង ។
លោកបញ្ជាក់ថា ទាំងរថយន្តប្រើលេខដៃ និងអូតូ ពេលបើកបរកាត់ផ្លូវទឹកលិច គួរតែបើកសន្សឹមៗ កុំបង្ខំវាពេក ហើយពេលបើកផុតពីទឹក អ្នកបើកបរគួរតែឧស្សាហ៍ជាន់ហ្វ្រាំងឱ្យបានញឹកញាប់ដើម្បីឱ្យទឹកឆាប់ស្ងួត បើមិនអីចឹងទេ ពេលបើកលឿន រួចជាន់ហ្វ្រាំងយកតែម្ដង វានឹងមិនស៊ី ហើយអាចមានគ្រោះថ្នាក់ទៀតផង ។ លោកថា ៖« មិនចាំបាច់យកទៅឆែក (ត្រួតពិនិត្យ) នៅយានដ្ឋានទេ បើគ្រាន់តែឡានរបស់យើងបើកកាត់ទឹកនោះ សំខាន់កុំឲ្យវារលត់នៅកណ្ដាលទឹកទៅបានហើយ » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ