រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អនុប្រធានសហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្ដកម្ពុជា បាននិយាយថា ក្នុងចំណោមប្រទេសទាំង១០នៅអាស៊ាន កម្ពុជាជាប្រទេសបើកចំហឲ្យមានការនាំចូលរថយន្ដមួយទឹកច្រើនជាងគេ ខណៈប្រទេសជាសមាជិកមួយចំនួនកំពុងបិទទីផ្សាររថយន្ដប្រភេទនេះជាបណ្ដើរៗ ។
លោក ងន សាំង អនុប្រធានសហព័ន្ធនេះឱ្យដឹងថា ប្រទេសនៅក្នុងតំបន់អាស៊ានដែលបើកចំហឲ្យនាំចូលរថយន្តជជុះ គឺមានតែកម្ពុជានេះឯង ក្នុងនោះប្រទេសជិតខាងមួយចំនួនដូចជា វៀតណាម និងឡាវជាដើម បានបិទការនាំចូលជាបណ្ដើរៗហើយ ។ លោកថា ៖« បន្ទាប់ពីបិទទីផ្សារនាំចូលនេះ វិនិយោគិនក៏បានសម្លឹងមើលទីផ្សារដំឡើងរថយន្តសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ផងដែរ ។ ជាក់ស្ដែង នៅប្រទេសឡាវកំពុងតែវិនិយោគលើរោងចក្រដំឡើងរថយន្តនៅទីនោះ » ។
លោកលើកឡើងថា នៅបណ្ដាប្រទេសផ្សេងៗក្នុងតំបន់អាស៊ាន ការនាំចូលរថយន្តមួយទឹក គឺមានលក្ខណៈស្មុគស្មាញច្រើន និងត្រូវបង់ពន្ធប្រហាក់ប្រហែលនឹងរថយន្ដថ្មី ឬអាចច្រើនទៅទៀត ហើយត្រូវការឯកសារបញ្ជាក់ច្រើនផងដែរ ។ យ៉ាងណាមិញ រថយន្តមួយទឹកដែលនាំចូលទីផ្សារកម្ពុជា មិនត្រូវបានដឹងប្រវត្តិ ឬប្រភពច្បាស់លាស់ទេ ។ ដូចនេះហើយទាមទារឲ្យរាជរដ្ឋាភិបាល ក៏ដូចជាស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធពិនិត្យឱ្យបានហ្មត់ចត់ មុននឹងអនុញ្ញាតឲ្យនាំចូល ។
បើតាមតួលេខពីសហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយាន យន្តកម្ពុជា ក្នុងមួយឆ្នាំៗ កម្ពុជាបាននាំចូលរថយន្តប្រមាណពី៦ទៅ៧ម៉ឺនគ្រឿង ក្នុងនោះរថយន្តមួយទឹកមានចំណែកទីផ្សារប្រមាណ៩០% ជាចំនួនច្រើនលើសលប់ក្នុងចំណោមរថយន្តនាំចូលទាំងអស់ ។
ក្រុមហ៊ុន អ អិម អេ ខេមបូឌា ដែលនាំចូលរថយន្ដថ្មីមកកម្ពុជា ដូចជា Ford, Jaguar និង Range Rover ធ្លាប់បានសិក្សាពីលទ្ធភាពបង្កើតរោងចក្រដំឡើងរថយន្ដនៅកម្ពុជាដែរ ប៉ុន្ដែដោយសារកត្តាបង់ពន្ធរថយន្ដថ្មីដែលដំឡើងក្នុងស្រុកខ្ពស់ និងពន្ធផ្សេងៗទៀត ខណៈទំហំនៃការវិនិយោគច្រើន ហើយរាជរដ្ឋាភិបាលបើកទូលាយឲ្យមានការនាំចូលរថយន្ដមួយទឹកដោយសេរីនោះ ក្រុមហ៊ុនក៏សម្រេចមិនដំណើរការគម្រោងដ៏ធំមួយនេះតែម្ដង ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ ក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុននាំចូលរថយន្តថ្មីមកទីផ្សារកម្ពុជា លោកសូមសំណូមពរដល់រាជរដ្ឋាភិបាល និងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធជាថ្មីម្ដងទៀត សួមជួយពិនិត្យឲ្យបានល្អិតល្អន់ ជាពិសេស ប្រវត្តិរថយន្ដមួយចំនួនមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតឲ្យប្រើប្រាស់នៅស្រុកគេទេ ហើយឈ្មួញបាននាំចូលមកស្រុកខ្មែរ ដែលនាំឲ្យអ្នកទិញមានបញ្ហាខាងសុវត្ថិភាពជារឿយៗដូចជា ប្រព័ន្ធហ្វ្រាំង ឬឆ្លងភ្លើងឆេះខណៈកំពុងបើកបរជាដើម ។
គួររំលឹកថា កាលពីពេលថ្មីៗនេះ អាជ្ញាធររាជធានីភ្នំពេញ ធ្លាប់បានស្នើឱ្យរាជរដ្ឋាភិបាលបិទការនាំចូលរថយន្តមួយទឹកម្ដងរួចមកហើយ ដើម្បីកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ ។ ទោះបីយ៉ាងណា សំណើនេះត្រូវបានពលរដ្ឋរិះគន់ និងមិនឯកភាព ដោយពួកគេលើកឡើងថា បញ្ហាកកស្ទះចរាចរណ៍ មិនមែនដោយសារការនាំចូលរថយន្ដមួយទឹកឡើយ ។
ចំណែកលោក ងន សាំង និយាយថា ៖«ការកកស្ទះចរាចរណ៍ មិនមែនបណ្ដាលមកពីរថយន្ដមួយទឹក ឬរថយន្ដថ្មីទេ ក៏ប៉ុន្តែលោកសំណូមពរឲ្យបិទទីផ្សារឡានមួយទឹកនេះដើម្បីពង្រីកទីផ្សាររថយន្ដថ្មី ព្រោះវាមានសុវត្ថិភាព មិនបំពុលបរិស្ថាន និងសន្សំសំចៃផងដែរ » ។
លោកបន្ដថា ប្រសិនបើកម្ពុជាអាចបិទទីផ្សារនាំចូលរថយន្តមួយទឹកបាន និងបន្ធូរបន្ថយពន្ធរថយន្ដថ្មីនោះ ទីផ្សាររថយន្ដថ្មីនឹងកើនឡើង ពេលនោះក្រុមហ៊ុនធំៗនឹងងាកមកបណ្ដាក់ទុនសាងសង់រោងចក្រដំឡើង ឬផលិតរថយន្តនៅកម្ពុជាតែម្ដង ហើយរាជរដ្ឋាភិបាល នឹងទទួលបានចំណូលច្រើនជាងចំណូលបានមកពីពន្ធនាំចូលរថយន្ដមួយទឹកសព្វថ្ងៃ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ