ធនាគារឯក​ជន មីក្រូហិរញ្ញ​វត្ថុ គឺ​ជា​គ្រឹះ​ស្ថាន​ហិរញ្ញ​វត្ថុ​របស់​ឯក​ជន​មួយ​រយ​ភាគ​រយ ហើយ​មិន​មែន​ជា​របស់រដ្ឋ​ឡើយ។

សុខភាព » សុខភាព

អាហារអ្វី​ខ្លះ​​ជួយ​តម្រងនោម​ឱ្យ​មាន​សុខភាព​ល្អ ?

ដោយ ៖ យុំា កំលិញ   

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១៩ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៧ ម៉ោង ១៣:២៦   (19-03-2017 13:26)

ការ​ជ្រើសរើស​អាហារ​ដែល​មាន​ផល​ល្អ​ចំពោះ​តម្រងនោម​គឺជា​រឿង​ល្អ​បំផុត​ក្នុង​ការ​ថែរក្សារ​តម្រងនោម​របស់​អ្នក​ឲ្យ​មាន​សុខភាព​ល្អ​។ តម្រងនោម​មាន​តួនាទី​សំខាន់​នៃ​មុខងារ​បញ្ចេញ​ក្នុង​រាង​កាយ​របស់​យើង​។ ប្រសិនបើ​តម្រងនោម​មាន​បញ្ហា វា​អាច​បង្ក​ឲ្យ​មាន​ផលវិបាក​ដល់​សុខភាព​ធ្ងន់ ។ មាន​អាហារ​ជា​ច្រើន​ដែល​ល្អ​ចំពោះ​សុខភាព​តម្រងនោម​។ អាហារ​ទាំងនោះ​ភាគច្រើន​សម្បូរ​ទៅ​ដោយសារ​ធាតុ​ប្រឆាំង​អុកស៊ីតកម្ម​ដែល​អាច​ប្រយុទ្ធ​ប្រឆាំង​នឹង​រ៉ា​ឌី​កាល់​សេរី ។ អាហារ​ដែល​ល្អ​សម្រាប់​សុខភាព​តម្រងនោម​មិន​គួរ​ផ្តល់​បន្ទុក​ការងារ​បន្ថែម​ទៀត​ដល់​តម្រងនោម​ទេ​។ ខាងក្រោម​នេះ​គឺជា​អាហារ​ពិសេស​មួយ​ចំនួន​ដើម្បី​ថែរក្សា​សុខភាព​តម្រងនោម ។

១-​ស្ពៃក្តោប
ស្ពៃក្តោប​សម្បូរ​ទៅ​ដោយសារ​ធាតុគីមី​រុក្ខជាតិ​ដែល​ជួយ​បំផ្លាញ​រ៉ា​ឌី​កាល់​សេរី ។ វា​ជា​អាហារ​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​អាហារ​ដែល​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​សុខភាព​តម្រងនោម ។ រួម​ជាមួយនឹង​សារធាតុ​គីមី​រុក្ខជាតិ ស្ពៃក្តោប​មាន​សារធាតុចិញ្ចឹម​ជា​ច្រើន​ទៀត​ដែល​ជួយ​ជួសជុល និង​ចិញ្ចឹម​តម្រងនោម ។ ដោយសារ​វា​មាន​ជាតិ​ប៉ូ​តា​ស្យូ​ម​ទាប វា​គឺជា​អាហារ​ដ៏​ពិសេស​សម្រាប់​មុខងារ​លាង​ឈាម​របស់​តម្រងនោម ។

២-​ម្ទេស​ប្លោក​ក្រហម
ជាមួយនឹង​កម្រិត​ប៉ូ​តា​ស្យូ​ម​ទាប និង​សម្បូរ​ទៅ​ដោយ​វីតាមីន A B6 C ជាតិ​កាក​សរសៃ និង​អាស៊ីត​ហ្វូ​លិ​ក ម្ទេស​ប្លោក​ក្រហម​មាន​សមត្ថភាព​ដ៏​អស្ចារ្យ​ក្នុង​ការ​ថែរក្សា​សុខភាព​តម្រងនោម​របស់​អ្នក ។ ម្ទេស​ប្លោក​ក្រហម​មាន​ទំនោរ​បំបែក​កាក​សំណល់​ពុល​នៅ​ក្នុង​ឈាម ហេតុនេះ​ហើយ​វា​អាច​ជួយ​មុខងារ​តម្រងនោម​បាន ។

៣-​ផ្លែ​ប៉ោម
ផ្លែ​ប៉ោម​គឺជា​ផ្លែ​ឈើ​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​អាហារ​ដ៏​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​សុខភាព​តម្រងនោម​។ លក្ខណៈសម្បត្តិ​ប្រឆាំង​នឹង​ការ​រលាក​នៃ​ផ្លែ​ប៉ោម​ធ្វើ​ឱ្យ​វា​ក្លាយជា​អាហារ​ដ៏​ល្អ​សម្រាប់​ការ​ថែរក្សា​សុខភាព​តម្រងនោម ។ លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត ផ្លែ​ប៉ោម​អាច​ជួយ​ការពារ​ការ​ឆ្លង​មេរោគ​ក្នុង​ផ្លូវ​បង្ហូរ​ទឹកនោម និង​កាត់​បន្ថយ​ហានិភ័យ​នៃ​ការ​កើត​ជំងឺ​ក្រួស​ក្នុង​តម្រងនោម ។

៤-​ខ្ទឹមបារាំង
ខ្ទឹមបារាំង​មាន​សារធាតុ​ប្រឆាំង​អុកស៊ីតកម្ម​ដែល​មាន​ឥទ្ធិពល​ក្នុង​ការ​សម្អាត និង​បញ្ចេញ​ជាតិពុល​ចេញពី​តម្រងនោម​។ ខ្ទឹមបារាំង​ក៏​មាន​សារធាតុ​រ៉ែ​ក្រូ​មី​ញ៉ូ​ម​ដែល​ជួយ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​មេតា​ប៉ូ​លី​ស​ជាតិ​ខ្លាញ់ ប្រូ​តេ​អីុន និង​កាបូ​អីុដ្រា​ត​។ ដូច្នេះ​ការ​ទទួលទាន​ខ្ទឹមបារាំង​ទាំង​ឆៅ និង​ឆ្អិន​អាច​ជួយ​ថែរក្សា​តម្រងនោម​ឲ្យ​មាន​សុខភាព​ល្អ​ដូច​គ្នា ។

៥-​ត្រី
ក្រុម​អ្នកជំនាញ​វេជ្ជសាស្ត្រ​បាន​ផ្តល់​អនុសាសន៍​ក្នុង​ការ​ទទួលទាន​អាហារ​ជាមួយ​ត្រី​ដើម្បី​ថែរក្សា​តម្រងនោម​របស់​អ្នក​ឲ្យ​មាន​សុខភាព​ល្អ​។ ត្រី​មាន​ប្រូ​តេ​អុ​ី​ន​ដែល​មានគុណ​ភាព​ខ្ពស់​ដូច​ជា​អាស៊ីត​ខ្លាញ់​អូ​មេ​ហ្គា​៣  ដែល​អាច​កាត់​បន្ថយ​ការ​រលាក ៕