នៅក្នុងឆ្នាំ ២០០៩ មានបុរសម្នាក់ឈ្មោះ Derek Morrison បានឈរសំឡឹងមើលស្បែកជើងមួយគូនៅក្នុងហាងមួយ នៅឯព្រលានយន្តហោះមួយកន្លែង គាត់បានគិតថា គាត់ចង់ទិញស្បែកជើងមួយគូដែលមានតម្លៃ $960 ម៉ាក Louis Vuitton x Kanye West ដែលស្បែកជើងនោះមានពណ៌ផ្កាឈូក និងផលិតពីស្បែកសត្វអូដ ហើយគាត់ក៏បានសម្រេចចិត្តមិនទិញវា ដោយសារវាថ្លៃ និងវ៉ាលីរបស់គាត់ក៏ពេញហើយដែរ ។ ប៉ុន្តែមួយទសវត្សរ៍ក្រោយមក ស្បែកជើងនេះត្រូវបានគេផ្សព្វផ្សាយតាមអ៊ិនធើណេតក្នុងតម្លៃមួយគូ ១០.០០០ ដុល្លារអាមេរិក ។
លោក Morrison បាននិយាយថា ៖ «តាំងពីឃើញគេផ្សព្វផ្សាយលក់ក្នុងតម្លៃនោះមក ខ្ញុំមានការសោកស្តាយយ៉ាងខ្លាំង» ។ លោក Morrison បច្ចុប្បន្នធ្វើការជានាយកប្រតិបត្តិជាន់ខ្ពស់ ក្នុងផ្នែកលក់ស្បែកជើង បាតា អឺរ៉ុប នៅលើវេបសាយ StockX ។
មានស្បែកជើងមិនច្រើននោះទេ ដែលបានបំបែកកំណត់ត្រាលក់ដេញថ្លៃ ចាប់តាំងពីក្នុងឆ្នាំ ២០១៧ មក ដែលធ្វើឱ្យតម្លៃរបស់វាកាន់តែឡើងខ្ពស់ទៅៗ តួយ៉ាងដូចជាស្បែកជើងម៉ាក Converse មានតម្លៃដំបូង ១៩០.០០០ ដុល្លារ ពាក់ដោយលោក Michael Jordan លោកពាក់ក្នុងកម្មវិធីអូឡាំពិកក្នុងឆ្នាំ ១៩៨៤ ។ ចំណែកកំណត់ត្រាស្បែកជើងមួយទៀត គឺ Nike Air Jordan 1s មានតម្លៃ $615,000 ក្នុងឆ្នាំ ២០២០ ដែលពាក់ដោយតារាបាល់បោះល្បីឈ្មោះម្នាក់ ។ បន្ទាប់មកនៅដើមឆ្នាំនេះ ស្បែកជើង Nike x Yeezys ក្លាយជាស្បែកជើងថ្លៃបំផុតរបស់ប្រវត្តិសាស្ត្រ បន្ទាប់ពីលក់ជាឯកជនក្នុងតម្លៃ ១,៨ លានដុល្លារ ។
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ការលក់ដេញថ្លៃ គឺបានឆ្លុះបញ្ចាំងពីកំណើនដ៏រឹងមាំនៃទីផ្សារស្បែកជើងបាតា(ស្បែកជើងមួយទឹកៗ) ដែលបានលក់បន្តបន្ទាប់ ហើយវេបសាយ StockX បានព្យាករណ៍ថា វិនិយោគដែលមានតម្លៃ ១០ ពាន់លានដុល្លារ ។ សម្រាប់ស្បែងជើងដែលថ្មី ដែលមានការកំណត់ការផលិត (limited Edition) ហើយធានាថា មិនធ្លាប់ពាក់ វេបសាយ StockX នឹងអាចដាក់ការវិនិយោគរហូតដល់ជិត ៣០ ពាន់លានដុល្លារនៅត្រឹមឆ្នាំ ២០៣០ ការព្យាករណ៍នេះធ្វើឡើងក្រោយមានការប្រមូលទិញ និងបញ្ជាទិញកាន់តែច្រើនឡើងៗ ៕ ប្រភព ៖ CNN
ចែករំលែកព័តមាននេះ