ការចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មមួយឱ្យជោគជ័យ គឺផ្អែកលើគំនិត និងការវិនិយោគល្អៗ បុគ្គលជាច្រើនបានតស៊ូស្វាះស្វែងរកប្រាក់ ឬសន្សំប្រាក់ដើម្បីចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែវាមិនមែនត្រឹមតែជាការរកថវិកាដើម្បីធ្វើអាជីវកម្មនោះទេ ក្នុងន័យរបស់អ្នកធ្វើអាជីវកម្ម ត្រូវបានគេមានជំនឿទូទៅមួយថា អ្នកត្រូវមាន ឬស្វែងរកគំនិតដែលអាចទទួលយកបាន និងចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុផងដែរ ដែលមើលទៅរៀងពិបាកបន្តិចសម្រាប់អ្នកទើបចាប់ដំបូង ។
ជាការពិតដែលយើងមិនអាចប្រកែកបាននោះ គឺអ្នកដែលទទួលបានភាពជោគជ័យនាពេលបច្ចុប្បន្ន ពីមុនមកមិនមែនមិនធ្លាប់បរាជ័យនោះទេ មានសេដ្ឋីខ្លះធ្លាប់បរាជ័យច្រើនលើកច្រើនសារទៀតផង ។ បើអ្នកគ្រាន់តែគិតថា ចង់បើកអាជីវកម្មហើយធ្វើភ្លាមនោះ នោះវាអាចមានភាគរយច្រើននឹងបរាជ័យ ប៉ុន្តែប្រសិនជាអ្នកបានគិតគូយ៉ាងល្អិតល្អន់ និងបានរៀនសូត្រជាច្រើនពីអ្នកជំនួញផ្សេងឬអ្នកនៅជុំវិញអ្នក ទីផ្សារ ផែនការអាជីវកម្ម ចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុ និងការគ្រប់គ្រង នោះវាជាចំណេះដឹងដែលអាចជួយអ្នកបានខ្លះ ។ យោងតាមសារព័ត៌មាន Forbes បានណែនាំវិធីសាស្ត្រ មួយចំនួនសម្រាប់អ្នកចង់ចាប់ផ្តើមអាជីវកម្ម ដូចនេះអ្នកត្រូវមានជំហានទាំងអស់នេះ ៖
ជំហានទី ១- បំផុសគំនិតថ្មីៗរបស់អ្នក ៖ ការបំផុសគំនិត គឺជាបច្ចេកទេសដ៏មានឥទ្ធិពលមួយ នៅពេលនិយាយអំពីគំនិតអាជីវកម្មថ្មីៗ ប៉ុន្តែមុនពេលអ្នកបំផុសគំនិតនេះ អ្នកត្រូវកំណត់ និងសួរខ្លួនឯងនូវសំណួរទាំងនេះអ្វីដែលខ្ញុំពូកែ ? អ្វីដែលខ្ញុំចង់ធ្វើ ? និងអ្វីដែលខ្ញុំចង់ផ្តល់ឱ្យពិភពលោក និងអតិថិជនរបស់ខ្ញុំ នៅពេលខ្ញុំធ្វើអាជីវកម្មមួយនេះ ? និងមូលហេតុអ្វីដែលអ្នកពិតជាចង់ធ្វើអាជីវកម្មមួយនេះ ? នៅពេលអ្នករកឃើញឬមានចម្លើយទាំងអស់នេះ នោះវានឹងជួយឱ្យអ្នកមានគំនិតល្អៗ ក្នុងទិសដៅអាជីវកម្មដែលងាយស្រួលសម្រាប់អ្នក ។ វាចាំបាច់ណាស់ក្នុងការបង្កើតគំនិតមុនពេលការចាប់ផ្តើមមកដល់ ដែលវានឹងជួយផ្នែកស្មារតីរបស់ម្ចាស់អាជីវកម្មនោះ ។
ជំហានទី ២- បញ្ចូលគំនិតពីរទៅជាគំនិតតែមួយ ៖ តាមទស្សនៈរបស់ជំនាញបានឱ្យដឹងថា ការបង្កើតគំនិតអាជីវកម្មថ្មី និងអាជីវកម្មដែលទទួលបានជោគជ័យហើយនោះ វាអាចនឹងមានផលលំបាក ប៉ុន្តែប្រសិនបើអ្នកព្យាយាមបញ្ចូលគ្នានូវគំនិតទាំងពីរនេះ គឺវាដូចជាអ្នកផ្តល់កំណើត ឬផ្តល់ពន្លឺអ្វីមួយ ដែលមើលទៅប្លែកបំផុត ដូចជាខ្មៅដៃជាមួយគ្រាប់រុក្ខជាតិ ។ គំនិតនេះគឺជាការរួមបញ្ចូលគ្នា នៃឧស្សាហកម្មទាំងពីរដែលខុសគ្នា គឺកសិកម្មនិងការិយាល័យ ។ ឧទាហរណ៍ថា អ្នកធ្វើនំសូកូឡា ដែលគ្របដណ្ដប់ដោយសាច់បន្ទះ នោះអ្នកនឹងបានផលិតផលខុសគ្នាពីរយ៉ាង ដែលមាននៅក្នុងចានឬម្ហូបតែមួយ ។ ចង់មានន័យថា ក្នុងម្ហូបមួយចាន់មានច្រើនរសជាតិ មានច្រើនពណ៌ គឺដូចទៅនឹងជីវិតរសនៅបច្ចុប្បន្ន ប្រសិនបើអាជីវកម្មយើងដដែលៗ ឬដូចៗគ្នា នោះប្រាកដជាមិនសូវមានការចាប់អារម្មណ៍ពីអតិថិជនប៉ន្មានទេ ។
ជំហានទី ៣- ស្រាវជ្រាវទៅលើតម្រូវការសាធារណៈ ៖ ក្នុងករណីនេះអ្នកត្រូវសម្រេចចិត្តថា តើទស្សនិកជន ឬអតិថិជន ដែលជាគោលដៅរបស់អ្នកជានរណា និងក្រុមអាយុរបស់អតិថិជន មានន័យថាគោលដៅអតិថិជនរបស់អ្នក ទៅលើយុវជន វ័យកណ្តាល ឬមនុស្សចាស់ ឬក៏តម្រូវគ្រប់វ័យ និងគ្រប់ភេទ ។ អ្នកគួរដឹងដែរថា មនុស្សទាំងអស់មានចំណាប់អារម្មណ៍ និងអាកប្បកិរិយាមិនដូចគ្នាទេ ដូចនេះហើយបានជាអ្នកត្រូវប្រាកដថា អាជីវកម្មរបស់អ្នកសំដៅទៅលើមនុស្សប្រភេទណា មុនពេលអ្នកធ្វើអាជីវកម្ម្ ។ ឧទាហរណ៍ថា អ្នកចង់ធ្វើអាជីវកម្មខាងផ្នែកអាហារ ដូចនេះក្នុងសម័យកូវីដ ១៩ អ្នកប្រហែលជាអាចប្រើមធ្យោបាយលក់តាមអនឡាញ ឬបង្ហាញតាមបណ្តាញសង្គមនានា ការវេចខ្ចប់បែបអេកូឬមានសេវាដឹកជញ្ជូន និងមួយវិញទៀត អ្នកត្រូវការសម្រេចចិត្តក្នុងការជ្រើសរើសយកគ្រឿងផ្សំដើម្បីចម្អិនអាហារឱ្យមានរសជាតិប្លែកពីគេឬចង់ដូចគេដូចឯង (អាស្រ័យលើអ្នក) ។ ហើយប្រសិនជាអ្នកទើបបើកហាងថ្មីៗ និងមិនធ្លាប់ធ្វើអាជីវកម្មពីមុនមក អ្នកត្រូវតែទទួលយកមតិឬសួរទៅអតិថិជនរបស់អ្នក អំពីរសជាតិនៃអាហារនេះ និងសេវាកម្មនានា ។ល។ ដែលអ្នកផ្តល់ឱ្យអតិថិជន ។ វិធីមួយទៀត អ្នកអាចរកមើលអ្នកដែលធ្លាប់មានបទពិសោធន៍ ធ្វើអាជីវកម្មដែលទទួលបានជោគជ័យ សួរយោបល់ពួកគាត់ក៏បាន ។
ជំហានទី ៤- អ្នកត្រូវតែស្តាប់ហេតុផល និងបង្ហាញការចាប់អារម្មណ៍ចេញពីខ្លួនឯង ៖ ជាការពិតមានម្ចាស់អាជីវកម្មជាច្រើន គឺតម្រូវតាមអតិថិជន ជាជាងការដែលខ្លួនឯងចង់ផ្តល់ឱ្យអតិថិជន (មានន័យថា ចង់ធ្វើអ្វីប្លែកៗសម្រាប់អតិថិជន ប៉ុន្តែមានអតិជនខ្លះ គាត់មិនព្រមទទួលយកនោះទេ) ។ សម្រាប់អ្នកជំនាញម្នាក់បាននិយាយថា ចំពោះរូបលោក វិធីសាស្ត្រនេះ ជាការបង្ហាញឱ្យឃើញថាសហគ្រិនទាំងនេះ គ្មានគំនិតច្នៃប្រឌិតនិងផ្តល់ផលិត ឬសេវា ត្រឹមតែអតិថិជនចង់ទិញចង់បានប៉ុណ្ណោះ ក៏ព្រោះថាម្ចាស់អាជីវកម្មថ្មីមិនអាចរកទំនិញឬសេវាកម្មល្អឥតខ្ចោះផ្សេងទៀតឱ្យអតិថិជនរបស់ខ្លួនបាន (មានន័យថាមានអាជីវកម្មជាច្រើនបើកដូចៗគ្នា លក់ដូចៗគ្នា នៅកន្លែងជិតៗគ្នា) ដែលជាការពិតតម្រូវការលើទីផ្សារ គឺមានវិធីច្រើនដើម្បីទាក់ទាញចិត្តភ្ញៀវ ។ ហើយអ្វីជាគន្លឹះនិងគំនិតសំខាន់ៗ ដើម្បីទាញចំណាប់អារម្មណ៍អ្នកដទៃនោះ គឺការច្នៃប្រឌិតរបស់ម្ចាស់អាជីវកម្មខ្លួនឯងនឹងហើយ ព្រោះថាអ្នកអាចជាអ្នករៀនអំពីប្រវត្តិសាស្ត្រនានា និងបានរៀននូវចំណេះដឹងនេះផ្សេងៗ ជាមួយនឹងបទពិសោធន៍ជាច្រើន ដែលនេះជាគំនិតអាចឱ្យអ្នកបង្កើតការចាប់ផ្តើមថ្មីមួយដោយខ្លួនឯង ដែលមិនមានការចម្លងពីនរណាម្នាក់ ហើយវាក៏ជាសញ្ញានៃភាពជោគជ័យនៅថ្ងៃអនាគតរបស់អ្នក ។ ប្រសិនជាអ្នកមានការប្តេជ្ញាចិត្ត និងមានចំណង់ចំណូលចិត្តខ្លាំងហើយ អ្នកមិនត្រូវស្តាប់ពាក្យថា ទៅមិនរួចនោះទេ អ្នកត្រូវតែ ធ្វើការស្រាវជ្រាវទៅលើទីផ្សារក្នុងស្រុកថាវានៅខ្វះខាតឬនៅមានចន្លោះអ្វី ហើយរកឱ្យថាហេតុអ្វីបានជាវាខ្វះខាត ។
ជំហានទី ៥- មើលទៅអនាគត ឬមានចក្ខុវិស័យវេងឆ្ងាយ ៖ បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន គឺជាឧបករណ៍មួយ ដែលអភិវឌ្ឍល្បឿនឬជួយពន្លឺនូវកិច្ចការជាច្រើន ដែលយើងមិនអាចនឹកស្មានដល់កាលពី ៥ ឬ ១០ ឆ្នាំមុន តែឥឡូវវាត្រូវបានគេប្រើជាទូទៅសម្រាប់ការកម្សាន្ត ដូចជាកម្មវិធី AI-driven face-swap ជាដើម ប្រសិនបើអ្នកប្រឡូកក្នុងវិស័យដូចជាបច្ចេកវិទ្យា ឬព័ត៌មានវិទ្យា អ្នកអាចស្រាវជ្រាវថា តើបច្ចេកវិទ្យា និងវេទិកាអ្វីខ្លះ កំពុងទទួលបានប្រជាប្រិយភាពនិងមុខងារអ្វីខ្លះដែលបង្កើតឱ្យមានអ្វីៗប្លែក ។ ទោះបីជាវាត្រូវការពេលវេលាបន្តិចសម្រាប់អ្នករៀនពីវាក្តី ប៉ុន្តែម្ចាស់អាជីវកម្មត្រូវតែដឹងថា បណ្តាញសង្គម និងកម្មវិធីទាំងនេះ អ្នកត្រូវតែទាញផលប្រយោជន៍ពីវាឱ្យបាន ជាពិសេសការទាញយកទីផ្សារ និងការរកប្រាក់តាមបច្ចេកវិទ្យានេះ ។
ជំហានទី ៦- ប្រើភាពច្នៃប្រឌិតរបស់អ្នក ៖ អ្នកមិនចាំបាច់ជាសិល្បករ ក្នុងការមានគំនិតច្នៃប្រឌិតនោះទេ តែអ្នកគ្រាន់តែត្រូវការគំនិតនៃការចាប់ផ្តើម គិតអំពីរបៀបធ្វើធម្មតាៗ ដែលអាចអនុវត្តបាន នៅក្នុងបរិយាកាសមិនធម្មតាទៅបានហើយ ។ និយាយរួមព្យាយាមយកគំនិត ដែលត្រូវបានប្រើជាទូទៅនៅក្នុងឧស្សាហកម្មមួយ ហើយដាក់វានៅក្នុងឧស្សាហកម្មមួយផ្សេងទៀត។ ឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែងមួយ គឺការបោះពុម្ព 3D បច្ចេកវិទ្យាប្រភេទនេះ អាចត្រូវបានប្រើ ក្នុងវិស័យថែទាំសុខភាព និងវិស័យសំណង់ សូម្បីតែឧស្សាហកម្មម្ហូបអាហារក៏ត្រូវការវាដែរ ។ ប៉ុន្តែនៅក្នុងជីវិតពិតអ្នកមិនអាចត្រឹមតែបើកហាងបោះពុម្ព ហើយចប់នោះ (ធ្វើតែប៉ុណ្ណឹងបានហើយ) ព្រោះអ្នកត្រូវដឹងថាបច្ចេកវិទ្យាវាថ្មីជានិច្ច ដូចនេះប្រសិនជាអ្នកបើកអាជីវកម្មត្រឹមតែបោះពុម្ភបែប 3D ហើយរោងពុម្ភផ្សេងគេបោះដល់ 5D ហើយយើងត្រូវធ្វើយ៉ាងមិច ប្រាកដណាស់ថាត្រូវតែអភវិឌ្ឍន៍ឱ្យទាន់សម័យកាល ។ សរុបមកអ្នកត្រូវមើលលើបច្ចុប្បន្នភាព និងអនាគត ប្រសិនជាអ្នកអាចដៅទិសដៅសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនឱ្យបានមុនគេ នោះអាជីវកម្មរបស់អ្នកនឹងល្អប្រសើរជាងគេ ។
ជំហានទី ៧- មើលជុំវិញខ្លួនអ្នក ៖ ជាការពិត គំនិតមាននៅគ្រប់ទីកន្លែង វាអាចមាននៅក្នុងបរិយាកាសធម្មជាតិ ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ តន្ត្រី នៅផ្ទះ កន្លែងធ្វើការ ភោជនីយដ្ឋាន ឬកន្លែងដែលអ្នកចូលចិត្តទៅទស្សនាជារៀងរាល់ថ្ងៃ ។ ទីកន្លែងទាំងនេះ អាចបណ្តុះបណ្តាលចិត្តគំនិត ការស្រមើស្រមៃ របស់អ្នកជំនាញ អ្នកជំនួញ ព្រោះថាគ្រប់ទីកន្លែងដែលអ្នកទៅ អ្នកត្រូវធ្វើការកត់សំគាល់ចាប់ពីរឿងតូច ឬបន្តិចបន្តួចក្តី អ្នកគួរវិភាគនិងបកស្រាយ នៅក្នុងបរិបទខុសគ្នា រវាងជំនាញ ជីវិត និងអាជីវកម្ម ។ ប្រសិនជាអ្នកនៅក្នុងពិភពជំនួញ អ្នកត្រូវតែពោរពេញទៅដោយគំនិត ហើយអ្នកត្រូវតែជាមនុស្សដែលបង្កើតអ្វីប្លែក និងច្នៃប្រឌិតបានទាំងស្រុងដោយខ្លួនឯង ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ មនុស្សជាតិនិងបច្ចេកវិទ្យា នៅតែបន្តវិវឌ្ឍន៍ជានិច្ច និងមិនមាននរណាម្នាក់អាចកំណត់ដែនរបស់វាបាននោះទេ (មនុស្សក៏កើតរាល់ថ្ងៃ បច្ចេកវិទ្យាក៏មានថ្មីជានិច្ចដែរ) យើងគិតត្រឹមថា កាលពី៥០ ឆ្នាំមុន មានរឿងជាច្រើនដែលមិនអាចទៅរួច តែបច្ចុប្បន្នវិញវាបានក្លាយជារឿងធម្មតាទៅហើយសម្រាប់មនុស្សគ្រប់គ្នា ។
នៅពេលដែលអ្នកបញ្ចូលចំណេះដឹង ជំនាញ ចំណង់ចំណូលចិត្ត និងនិន្នាការនាពេលអនាគត នោះវានឹងមិនមានបញ្ហាក្នុងការស្វែងរកគំនិតសម្រាប់ការចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មនោះទេ ហើយវាអាចឱ្យអ្នកក្លាយជាមនុស្សថ្មី និងអាចធ្វើឱ្យអាជីវកម្មរបស់អ្នករីកចម្រើន និងរឹងមាំថែមទៀតផង ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ