រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អស់រយៈពេលសឹងតែពេញមួយឆ្នាំ ២០២០ ដែលអ្នករកស៊ីក្នុងវិស័យទេចរ ណ៍បានរងផលប៉ះពាល់ពីជំងឺកូវីដ ១៩ ។ ប៉ុន្តែចូលមកដល់ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ ២០២១នេះ គេសង្កេត ឃើញថា ចរន្តនៃការចេញដើរកម្សាន្តរបស់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងស្រុកមានចំនួនកើនឡើង ហើយ ការចាក់វ៉ាក់សាំងការពារជំងឺកូវីដ ១៩ ក៏មានជាបន្តបន្ទាប់មកនេះ បានធ្វើឱ្យវិស័យទេសចរណ៍ ចាប់ផ្តើមមើលឃើញពន្លឺខ្លះៗហើយ បើទោះបីការចាក់វ៉ាក់សាំងជូនប្រជាពលរដ្ឋមិនទាន់មាន ភាពទូលំទូលាយក៏ដោយ ។
បើតាមប្រធានសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជាមើលឃើញថា ចរន្តនៃការចេញ ដើរកម្សាន្តរបស់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងស្រុកមានឡើងចុះទៅតាមតំបន់ ក្រៅពីបានជួយដល់សេដ្ឋ កិច្ចមូលដ្ឋានបើទោះជាការចំណាយរបស់ពលរដ្ឋនៅមានកម្រិតក៏ដោយ តែវាសញ្ញាល្អសម្រា ប់វិស័យទេសចរណ៍ ខណៈការចាក់វ៉ាក់សាំងការពារកំពុងដំណើរការ ។
លោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន ប្រធានសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជាមានប្រសាស ន៍ឱ្យដឹងកាលពីថ្ងៃទី ១៥ កុម្ភៈ ២០២១នេះថា ដំណឹងនៃការទិញវ៉ាក់សាំង និងការចូលចាក់វ៉ាក់ សាំងការពារជំងឺកូវីដ ១៩ មានជាបន្តបន្ទាប់កន្លមកនេះ ជាសញ្ញាវេជ្ជមានមួយសម្រាប់វិស័យ ទេសចរណ៍ ជាពិសេស បន្ទាប់ពីវិស័យមួយនេះបានទទួលរងគ្រោះអស់រយៈពេលជាងមួយ ឆ្នាំមកហើយមិនទាន់មានពន្លឺថា ពេលណានឹងមានភាពប្រសើរឡើងវិញទេ ។ ប៉ុន្តែនៅពេល ដំណឹងចូលមកដល់ យើងក៏ចាប់ផ្តើមមានពន្លឺហើយរំពឹងថា នឹងមានវ៉ាក់សាំង ឬដូសទី ២ ទី ៣ និងចូលមកដល់ឆាប់ៗទៀត ។ អ៊ីចឹងហើយយើងអាចស្តារឡើងវិញនូវអ្វីដែលអាជីវកម្ម បានគាំងកន្លងមក ។
លោកជំទាវបន្តថា ចំនួនភ្ញៀវទេសចរក្នុងស្រុកមាននិន្នាការក្នុងការចេញដើរកម្សាន្ត ទោះបីនៅតាមខេត្តខ្លះមានការកើនឡើង ឬធ្លាក់ចុះខ្លះក្តីនៅរដូវកាលចូលឆ្នាំចិននេះ វាមិនដូច បុណ្យចូលឆ្នាំខ្មែរនោះទេ ព្រោះវាមិនមានថ្ងៃឈប់ជាផ្លូវការ ។ ការចេញដើររបស់ប្រជាពលរដ្ឋ នេះបានជួយទៅដល់វិស័យទេសចរណ៍ ជួយដល់អាជីវកម្មទាក់ទងវិស័យទេសចរណ៍ទាំង អស់ឱ្យងើបឡើងវិញ ។ បើទោះបីការចំណាយរបស់ពួកគាត់មានកម្រិតក្តី តែការចំណាយ របស់ពួកគាត់បានជួយទៅដល់សេដ្ឋកិច្ចមូលដ្ឋានរបស់ប្រជាពលរដ្ឋដែលជាអាជីវករ ។
ប្រធានសមាគមរូបនេះសង្កត់ធ្ងន់ ថាការចេញដើររបស់ប្រជាពលរដ្ឋវាជាសញ្ញាល្អ វា បង្ហាញថា វិស័យទេសចរណ៍ងើបឡើងវិញ ហើយដំណឹងក៏ដូចជាដំណើរការនៃការចាក់វ៉ាក់ សាំងការពារបានធ្វើឱ្យអ្នករកស៊ីក្នុងវិស័យទេសចរណ៍មានការសាទរ និងថែមទាំងបានធ្វើ ឱ្យអារម្មណ៍នឹងនជាងពេលមុនៗ ។
លោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន មានប្រសាសន៍ថា បន្ទាប់ពីឃើញថា មានចាក់វ៉ាក់សាំង ជាបន្តបន្ទាប់កន្លងមកនេះ បានធ្វើឱ្យពួកគាត់ (អ្នករកស៊ីក្នុងវិស័យទេសចរណ៍) ចាប់ផ្តើមប្រ មូលស្មារតីធ្វើឱ្យអារម្មណ៍នឹងន ហើយចាប់ផ្តើមគិត ហើយអ្វីៗនឹងវិលត្រឡប់មករកភាពប្រ សើរឡើងវិញ ។ ពួកគាត់ចាប់ផ្តើមជំនុំគ្នា ពិសេសសមាគមទេសចរណ៍យើងគិតថា តើយើង គួរធ្វើអ្វីមុន គួរតែប្រមូលអ្នកជំនាញទេសចរណ៍បានដោយរបៀបម៉េច ? យើងកំពុងតែគិត តែសំខាន់យើងបានលួងលោមផ្លូវចិត្តរបស់ពួកគាត់ឱ្យល្អប្រសើរឡើងវិញ ហើយងាកមកចាប់ យកអាជីពនេះវិញ ។ ជារួមគាត់មានស្មារតីល្អបន្តិចម្តងៗ ផ្តើមមកគិតដល់អាជីវកម្មនេះវិញ ។
យោងតាមក្រសួងទេសចរណ៍បង្ហាញថា រយៈពេល ៣ថ្ងៃ នៃពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំចិន កម្ពុជាទទួលបានភ្ញៀវទេសចរសរុបប្រមាណ ៨៩២.៦៣៨នាក់ ថយចុះ ២,២៣% ធៀបនឹងឆ្នាំ ២០២០ ក្នុងនោះភ្ញៀវជាតិប្រមាណ ៨៨០.៥៥៣នាក់ កើនឡើង ៦,០៥% និងភ្ញៀវបរទេសផ្ទៃ ក្នុងប្រមាណ ១២.០៨៥នាក់ ថយចុះ ៨៥,៤០% (ប្រៀបចូលឆ្នាំចិន ២០២០) ។ ក្រសួងទេសច រណ៍គូសបញ្ជាក់ថា គោលដៅទេសចរណ៍សំខាន់ៗមួយចំនួនរយៈពេល ៣ថ្ងៃនេះ រួមមាន ៖ រាជធានីភ្នំពេញ ១១៨,៥០២នាក់, ខេត្តសៀមរាប ១១៧.៧៨៩ នាក់, ខេត្តកំពត១០២.០២៦ នាក់, ខេត្តកែប ៩២.៨០៤ នាក់, ខេត្តព្រះសីហនុ ៨២.០៦៥នាក់, ខេត្តកណ្តាល ៧២.៥១០ នាក់,ខេត្តបាត់ដំបង ៦២.៤៦៤នាក់, ខេត្តកោះកុង ៣៥.២២៥ នាក់, ខេត្តកំពង់ស្ពឺ ២៩.៧៧០ នាក់ និងខេត្តពោធិ៍សាត់ ២៤.៧២៣នាក់ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ