លោកមហាសេដ្ឋីប៊ីល ហ្គេតស៍ (Bill Gates) ដែលជាសហស្ថាបនិករបស់ក្រុមហ៊ុន Microsoft បានឆ្លងកាត់នូវឧបសគ្គជាច្រើនមុននឹងអាចសម្រេចបានភាពជោគជ័យដូចសព្វថ្ងៃនេះ។ លោកធ្លាប់បាននិយាយថា «អតិថិជនដែលមិនសប្បាយចិត្តជាងគេរបស់អ្នកគឺជាប្រភពនៃការរៀនសូត្រល្អជាងគេរបស់អ្នក» ។ ខាងក្រោម គឺជាមេរៀនដែលអាជីវករដទៃអាចរៀនសូត្រពីប្រយោគនេះបាន៖
១. អាជីវកម្មតូចៗត្រូវតេឲ្យតម្លៃលើតម្រូវការអតិថិជន
ពេលដែលអ្នកគិតពីការបង្កើនគុណភាពផលិតផល ឬបន្ថែមផលិតផលថ្មីៗក្នុងអាជីវកម្មរបស់អ្នក អ្នកមិនគិតពីផលិតផលដែលអ្នកត្រូវការទេ តែអ្នកត្រូវវិភាគ និងរកមើលផលិតផលទាំងនោះដោយយោងទៅតាមតម្រូវការ និងទស្សនៈរបស់អតិថិជនរបស់អ្នក។ ក្រៅពីផលិតផលហើយ តើអតិថិជនរបស់អ្នកមានត្រូវការជាសេវាកម្ម ឬសម្ភារៈបន្ថែមដើម្បីផ្តល់ភាពងាយស្រួលដល់ពួកគេទេ ? ឧទាហរណ៍ថាអ្នកចង់លក់វ៉ែនតា តើអ្នកមានផ្តល់នូវសេវាកម្មជួសជុលដោយឥតគិតថ្លៃប្រសិនបើមានបញ្ហាទេ?
២. រៀនពីមូលហេតុដែលធ្វើឲ្យអតិថិជនអ្នកមិនពេញចិត្ត
ការរិះគន់ពីអតិថិជនរបស់អ្នកមិនមែនដើម្បីធ្វើឲ្យអាជីវកម្មរបស់អ្នករលំទេ។ ការរិះគន់គួរតែជាអ្វីដែលអ្នកអាចរៀនសូត្រតាមបានដើម្បីកែសម្រួល។ វាមិនមែនមានន័យថាអ្នកត្រូវស្តាប់តាមមតិយោបល់របស់អតិថិជនគ្រប់គ្នាទេ តែអ្នកគួរតែស្តាប់តាមមតិភាគច្រើនដើម្បីរកមើលចំណុចដែលអ្នកអាចធ្វើឲ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។
៣. ការឆ្លើយតប
ការឆ្លើយតបល្អបំផុតទៅនឹងការរិះគន់គឺការកែសម្រួល។ អ្នកប្រហែលជាមើលឃើញអតិថិជន និងអាជីវករជាច្រើនរូបដែលបានឈ្លោះគ្នាទៅវិញទៅលើប្រព័ន្ធសង្គមហើយ។ ជាក់ស្តែង ប្រព័ន្ធសង្គមផ្តល់ភាពងាយស្រួលឲ្យអតិថិជនធ្វើការរិះគន់ និងបញ្ចេញមតិយោបល់ពិតមែន ប៉ុន្តែក្នុងនាមជាអាជីវករអ្នកមិនត្រូវឆ្លើយតបទៅវិញដោយកំហឹងទេ។
អាជីវករអាចរៀនសូត្របន្ថែមពីអ្វីដែលអតិថិជនអ្នកត្រូវការ និងមូលហេតុដែលធ្វើឲ្យពួកគេមិនពេញចិត្តនឹងសេវាកម្មឬផលិតផល។ ទោះជាការរិះគន់នោះមិនសមហេតុសមផលពិតមែនក្តី ប្រសិនបើអ្នកឆ្លើយតបដោយស្ងប់អារម្មណ៍ អ្នកនឹងមិនទទួលរងការរិះគន់បន្ថែមទេ ។ លើសពីនេះទៅទៀត ប្រសិនបើផលិតផល និងសេវាកម្មរបស់អ្នកល្អពិតមែននោះ អតិថិជនរបស់អ្នកនឹងចេញមុខគាំទ្រអ្នកដែរ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ