ការទំនាក់ទំនងមានសារៈសំខាន់ណាស់ទាំងក្នុងអាជីវកម្ម និងការងារ ហើយមនុស្សដែលមានជំនាញនេះច្បាស់លាស់ភាគច្រើនជាមនុស្សដែលជោគជ័យក្នុងកិច្ចការរបស់ខ្លួន ។ ប៉ុន្តែសាលារៀនមិនដែលបង្រៀនពីជំនាញក្នុងការទាក់ទងដល់សិស្សានុសិស្សឡើយមិនថាពីការស្តាប់ ការបញ្ចេញគំនិត ការប្រឈមមុខនឹងការបដិសេធ ឬការប្រឈមមុខនឹងគំនិតអវិជ្ជមានទេ ។ប្រសិនបើអ្នកចង់ក្លាយជាអាជីវករដែលជោគជ័យ អ្នកត្រូវដឹង និងរៀនពីជំនាញក្នុងការទំនាក់ទំនងសំខាន់ៗខាងក្រោមនេះ ៖
១. មើលការព្រួយបារម្ភជាការរំភើប
វេជ្ជបណ្ឌិត អេមី ខាត់ឌី (Amy Cuddy) ដែលជាសាស្ត្រាចារ្យនៅសាកលវិទ្យាល័យ Harvard បានឲ្យដឹងថា ការផ្លាស់ប្តូរនិយមន័យអារម្មណ៍ដែលមនុស្សមាន ដូចជាប្តូរអារម្មណ៍ព្រួយបារម្ភទៅជាការរំភើបចិត្ត មនុស្សអាចផ្លាស់ប្តូរផ្លូវអារម្មណ៍ និងសតិដែលអាចធ្វើឲ្យពួកគេកាន់តែជោគជ័យពេលដែលធ្វើការក្រោមសម្ពាធ ។
២. យកចិត្តទុកដាក់ស្តាប់
មនុស្សភាគច្រើនតែងតែគិតថាខ្លួនកំពុងតែយកចិត្តទុកដាក់ស្តាប់អ្នកដទៃនិយាយទាំងដែលខ្លួនកំពុងតែបដិសេធនឹងគំនិតរបស់អ្នកដទៃ ប្រៀបធៀបឬវាយតម្លៃ ព្យាយាមរកចំណុចខ្វះខាត គិតពីការឆ្លើយតបបន្ទាប់របស់អ្នក ឬព្យាយាមស្តាប់តែអ្វីដែលខ្លួនចង់ស្តាប់ជាដើម ។បញ្ហានៃការធ្វើដូច្នេះគឺវាមិនមានផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍អ្វីឡើយដល់អ្នក និងដល់ភាគីម្ខាងទៀត ហើយវាអាចបង្កនូវការយល់ច្រឡំដែលអាចប៉ះពាល់ដល់ការងាររបស់អ្នកផងដែរ ។
៣. យកចិត្តទុកដាក់លើអ្វីដែលអ្នកនិយាយ និងការបញ្ចេញមតិរបស់អ្នក
មានតែ ៧% នៃការទំនាក់ទំនងប៉ុណ្ណោះដែលចេញពីការនិយាយផ្ទាល់មាត់ ខណៈដែល ៣៥% ទៀតគឺចេញពីការបញ្ចេញ និងលើកដាក់សម្លេងរបស់អ្នក ។ ហើយការលើកដាក់សម្លេងរបស់អ្នកអាចបង្កនូវការយល់ច្រឡំប្រសិនបើអ្នកមិនប្រុងប្រយ័ត្ន ។
ជាទូទៅ អ្នកគួរតែមានជំនឿចិត្តលើខ្លួនឯង និយាយឲ្យបានច្បាស់ និងមួយៗ រក្សាជំហរខ្លួនឲ្យបានរឹងប៉ឺង និងកុំភ័យខ្លាចក្នុងការប្រើកាយវិការពេលដែលបញ្ចេញមតិ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ