រាជធានីភ្នំពេញ ៖ បើទោះបីជាពិភពលោកទាំងមូលកំពុងជួបប្រទះនឹងបញ្ហាជំងឺកូវីដ-១៩ ក្ដី ប៉ុន្តែកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីរវាងកម្ពុជា និងចិន នៅតែបន្តការចរចាជាបន្តបន្ទាប់ ហើយភាគីទាំងពីរនឹងជំរុញឱ្យការចរចានេះបញ្ចប់នៅត្រឹមខែមិថុនា ឆ្នាំ ២០២០នេះ ហើយ ក៏ចាប់ផ្ដើមអនុវត្តន៍នូវកិច្ចព្រមព្រៀងនេះផងដែរ ។
យោងតាមអ្នកនាំពាក្យ និងជាអនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា លោក ស៊ាង ថៃ បានឱ្យដឹងថា គិតមកដល់ពេលនេះ ការចរចានៃកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មរវាង ប្រទេសទាំងពីរ បានឈានដល់ដំណាក់កាលចរចាជុំទី ២ ហើយ ហើយការចរចាជុំទី ២ នេះ ក៏បានបញ្ចប់រួចរាល់កាលពីថ្ងៃទី ៩ខែមេសា ឆ្នាំ ២០២០តាមរយៈវីដេអូអនឡាញព្រោះ តែបញ្ហាកូវីដ ទើបភាគីមិនអាចជួបផ្ទាល់ និងតម្រូវឱ្យចរចាតាមរយៈវីដេអូអនឡាញវិញ ។ ដោយឡែកកិច្ចចរចាបន្ទាប់ភាគីទាំងពីរនឹងជំរុញឱ្យបានលឿនបំផុត គឺនៅត្រឹមខែមិថុនា ឆ្នាំ ២០២០នេះទៅតាមការគ្រោងទុក ។
លោកបានបន្តថា នៅក្នុងការចរចាជុំទីពីរ ភាគីទាំងពីរ បានផ្លាស់ប្តូរយោបល់ និង ចរចាយ៉ាងសកម្ម ហើយបានឯកភាពគ្នាលើជំពូកមួយចំនួន ដូចជាជំពូកទាក់ទងនឹងកិច្ច សហប្រតិបត្តិការវិនិយោគ កិច្ចសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ច និងបច្ចេកទេស កិច្ចសហប្រតិ បត្តិគំនិតផ្ដួចផ្ដើមខ្សែក្រវ៉ាត់ និងផ្លូវ និងពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក ។ ក្នុងនោះ ដែរក្រុមការងារបានចរចា និងឯកភាពជាគោលការណ៍លើបញ្ហានានា ដែលមិនទាន់បាន ដោះស្រាយមួយចំនួន ព្រមទាំងបានកំណត់គោលការណ៍ និងដាក់ទិសដៅអោយក្រុមការ ងារតូចៗទាំង ១០ យកទៅពិភាក្សាបន្តហើយរាយការណ៍មិនឱ្យលើសពីពាក់កណ្ដាល ខែឧសភា ២០២០នេះ ដើម្បីប្រធានក្រុមចរចានៃភាគីនីមួយៗយកទៅពិភាក្សាផ្ទៃក្នុងរៀងៗ ខ្លួន ។
បើតាមមន្ត្រីជាន់ខ្ពស់នៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកន្លងមកលោក ប៉ែន សុវិជាតិ អនុរដ្ឋលេ ខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានលើកឡើងផងដែរថា កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីរវាង កម្ពុជា និងចិន និងផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់កម្ពុជានូវឱកាសនាំចេញទៅកាន់ប្រទេសចិន ជា ច្រើនមុខទំនិញ ហើយនឹងអាចជំរុញដល់ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅកាន់ប្រទេសចិន ផង ដែរ ។
បើតាមមន្ត្រីរូបនេះថា ចិន គឺជាទីផ្សារធំមួយសម្រាប់ទំនិញកម្ពុជា ក៏ប៉ុន្តែកន្លងមក កម្ពុជាមិនបាននាំចេញទៅចិនច្រើននោះទេ គឺដោយសារតែរបាំងភូតគាមអនាម័យ និង ស្ដង់ដារផលិតផល ជាក់ស្ដែងទំនិញកសិផលដែលកម្ពុជានាំចេញទៅចិនមានតែប៉ុន្មាន មុខប៉ុណ្ណោះ ដូចជាអង្ករ ដំឡូងមី និង ចេកជាដើម ខណៈកម្ពុជានៅមានផលិតផលកសិកម្ម ជាច្រើនទៀតត្រូវការទីផ្សារធំៗដូចប្រទេសចិន ។
គួរបញ្ជាក់ថា ប្រទេសចិន គឺជាប្រភពធំបំផុតនៃការវិនិយោគផ្ទាល់ពីបរទេសក៏ដូច ជាភ្ញៀវទេសចរមកកាន់កម្ពុជា ។ ចិន ក៏ជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មដ៏សំខាន់បំផុតរបស់កម្ពុជាផង ដែរនាពេលបច្ចុប្បន្ន ។ ជាក់ស្ដែង នៅក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ ទំហំពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងកម្ពុជា និងចិន មានចំនួនសរុបប្រមាណ ៦,៥ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើង ១៥ភាគរយ បើធៀបនឹង ឆ្នាំ ២០១៧ ដែលមានតម្លៃត្រឹមតែ ៥,៦ពាន់លានដុល្លារ ។
នៅក្នុងឆ្នាំ ២០១៩នេះ ទំហំពា ណិជ្ជកម្មសរុបរវាងប្រទេសទាំងពីរ កើនឡើងដល់ចំនួន ៨,២ពាន់លានដុល្លារ ដែលកើន ឡើងលើសឆ្នាំ ២០១៨ ដល់ទៅប្រមាណ ២៧ភាគរយ ។
ចំពោះកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្ម សេរី រវាងប្រទេសកម្ពុជា និងចិន នឹងអាចជំរុញឱ្យទំហំពាណិជ្ជកម្មនៃប្រទេសទាំងពីរកាន់ តែមានសន្ទុះកើនឡើងមួយកម្រិតទៀតផងដែរ ជាពិសេស គឺការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅ កាន់ប្រទេសចិន ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ